حل مشکلات جنسی عامل کاهش طلاق

مدیر درمان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: مشکلات جنسی میان یک زوج موجب ایجاد مشکل در روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در ‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی منجر شود.
به گزارش ممتازنیوز، دکتر سید علی آذین با اشاره به اینکه سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد، گفت: یک دهه از فعالیت کلینیک‌های سلامت جنسی در ایران می‌گذرد اما بسیاری از مردم از وجود آنها بی‌خبرند یا اصلا نمی‌دانند که می‌توانند برای حل مشکلات جنسی‌ خود، به این مراکز مراجعه نمایند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تاثیر حل مشکلات جنسی در حفظ سلامت خانواده افزود: بروز مشکلات جنسی میان یک زوج، سلامت کل خانواده را به خطر می‌اندازد، اختلال در سلامت جنسی در افراد عوارضی نظیر افسردگی، اضطراب، کاهش اعتماد ‌به ‌نفس و انزوا را به همراه دارد و موجب بروز مشکل در روابط خانوادگی و زناشویی می‌شود که در ‌نهایت ممکن است به طلاق عاطفی یا حقوقی منجر شود.
مسئول کلینیک سلامت جنسی این مرکز با اشاره به اینکه سلامت جنسی برای تمامی افراد جامعه مهم است افزود: در این کلینیک‌ها که به راحتی برای تمام متقاضیان قابل دسترسی است، تلاش شده برای بسیاری از مشکلات مربوط به بهداشت جنسی افراد راه حلی ارایه شود.
این عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا عدم اطلاع رسانی صحیح در این زمینه را موجب تداوم اختلالات جنسی در مردم و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از اختلافات خانوادگی و وقوع طلاق های قابل پیشگیری عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت چند سالی است در راستای توجه به سلامت خانواده اقدام به افتتاح کلینیک‌های سلامت جنسی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی نموده است.
وی یادآور شد: کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینای جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۸۹ با هدف ارایه خدمات به مردم و جامعه هدف جوانان با تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد و متخصصان این کلینیک سلامت جنسی در قالب یک کار تیمی خدمات مورد نیاز را به مراجعه کنندگان ارایه می دهند.
دکتر آذین تصریح کرد: در این مرکز مشاوره‌های مختلفی در مورد مشکلات جنسی در مردان و زنان، کاهش مشکلات زناشویی، تربیت جنسی کودکان و نوجوانان، آموزش بهداشت جنسی و تشخیص و درمان بیماریهای منتقله از راه تماس جنسی ارایه می شود.
‎وی گفت: در این کلینیک، مشاوره و راهنمایی برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر به ویژه در قشر جوان برای دانشجویان و پرسنل وظیفه با تخفیف ویژه ارایه می شود.
مسیول کلینیک سلامت جنسی مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینا خاطر نشان کرد: رازداری و امنیت اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و افراد به هنگام پذیرش می توانند از ارایه نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات شخصی قابل شناسایی، خودداری کنند.
وی در پایان افزود: اقدامات آزمایشگاهی نیز با بهره گیری از آزمایشگاه مجهز مرکز تنها با استفاده از یک کد شناسایی و بدون نام قابل انجام است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.