حمایت از معارضین سوریه نشانگر ناتوانی اتحادیه عرب است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: iبه رسمیت شناختن معارضین از سوی اتحادیه عرب و کشورهای غربی نشان دهنده ناکار آمدی اتحادیه عرب در حل و فصل بحران سوریه ا ست.

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه اقدام دولت‌های غربی و اتحادیه عرب در iبه رسمیت شناختن دولت انتقالی در سوریه گفت: iبه رسمیت شناختن معارضین سوریه از سوی اتحادیه عرب و کشورهای غربی نشان از ناکارآیی اتحادیه عرب در حل و فصل بحران سوریه است.

وی با بیان اینکه حمایت اتحادیه عرب از ائتلاف جدید ضد سوری iبه ضرر خود این اتحادیه خواهد بود افزود: این اقدام اتحادیه عرب iبه معنای دخالت در امور دولت سوریه از منظر حقوق بین الملل مردود است.

دبیر اول کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کشور سوریه دارای حکومت پارلمان و تشکیلات رسمی است اظهار داشت: هرگونه تصمیم گیری در خارج از مرزهای سوریه سبب تشدید منازعات در داخل این کشور خواهد شد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در ادامه با اشاره iبه اینکه ضرر کننده اصلی در این منازعات مردم بی‌گناه سوریه می باشند، خاطر نشان کرد: کشورهای عرب باید iبه جای تصمیم گیری در خصوص سوریه iبه حل مشکلات و مسائل این کشور از طریق مسالمت آمیز و آشتی ملی بپردازند.

آصفری با بیان اینکه معارضین ضد دولت بشار اسد در سوریه می باشند افزود: اتحادیه عرب در تلاش است تا با iبه رسمیت شناختن معارضین بشار اسد را تحت فشار قرار دهد بنابراین حمایت از معارضین منجر iبه تشدید مشکلات سوریه خواهد شد و لازمه آرامش در سوریه ایجاد دولت وحدت ملی و دولت مقتدر واحد است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.