حمایت دولت از بنگاه های خصوصی شده تا زمان ایجاد بازارهای جایگزین

معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به سازکارهای پیش بینی شده در قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ گفت: دولت از بنگاه های خصوصی شده تا زمان ایجاد بازارهای مناسب و جایگزین در بخش خصوصی حمایت می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، محمود افضلی عضو هیئت عامل، معاون واگذاری و امور سهام سازمان خصوصی سازی در با اشاره  به مطلب یکی از روزنامه ها با عنوان” بخش خصوصی در واگذاری ها نقره داغ شد” گفت: هر فرآیندی پس از برنامه ریزی و اجرا مورد بازنگری قرار می گیرد و چنانچه دارای نقاط ضعفی باشد برای اصلاح برنامه ها اقدام  می شود.
وی افزود: فرآیند خصوصی سازی در ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و واگذاری هایی چون شرکت هپکو و صدرا نیز از جمله معدود واگذاری هایی بوده است که در میان انبوه واگذاری های دولت با ارزش صدها میلیارد ریال، پس از واگذاری دچار مشکلاتی شدند.
افضلی گفت : به منظور پیش گیری از بروز چنین مشکلاتی و رفع برخی دیگر از نواقص در فرآیند واگذاری ها، دولت تصمیم گرفت، هنگام تدوین قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برخی مواد قانونی لازم را تهیه و در چارچوب قانون یاد شده ، تصویب و اجرا کند.
وی ماده ۸ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ را از جمله این موارد ذکر کرد و گفت: بر اساس این ماده قانونی ، لغو یا تعمیم هرگونه امتیاز قائل شده برای بنگاه های دولتی مورد واگذاری به نفع بنگاه های اقتصادی مشابه در بخش خصوصی و تعاونی به منظور حمایت از بنگاه های تازه واگذار شده انجام می گیرد.
افضلی افزود : از دیگر تمهیدات پیش بینی شده در فرآیند واگذاری ها، تعهد شرکت های مادرتخصصی به خرید خدمت و ارایه پروژه در برخی شرکت های دارای بازار تقاضای محصول محدود و انحصاری تا سقف حداکثر ۵ سال به منظور حمایت از بخش خصوصی پس از واگذاری است.
وی هدف از ایجاد این سازکار را دستیابی شرکت های واگذار شده به بازارهای مناسب و جایگزین اعلام کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.