حمایت نکردن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به آسم را تحت تاثیر قرار می دهد

حمایت نکردن، تغییرات روانی بارزی در افراد مبتلا به آسم ایجاد می کند و این امر کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.

ایران قاسمی کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: امروزه اندازه گیری کیفیت زندگی می تواند در تعیین تاثیر آسم بر زندگی و رفاه بیماران مفید باشد و یکی از عوامل مهم تأثیر گذار در آن، جنسیت کودکانی است که به بیماری مزمن مبتلا هستند. .  
وی گفت: آسم یکی از شایعترین بیماریهای مزمن در کودکان محسوب می شود و با توجه به آمار بالای شیوع آسم در کودکان و نوجوانان و حساس بودن این دوره سنی، کودکان مبتلا، با مشکلات متعددی نظیر علائم فیزیکی ناتوان کننده، تغییر در نقش های اجتماعی، بستری شدن های مکرر و هزینه اقتصادی بالا مواجه هستند.
قاسمی تصریح کرد:  در صورت عدم حمایت اجتماعی ، تغییرات روانی بارزی در آنها ایجاد می شود که کیفیت زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.  
این کارشناس ارشد پرستاری اظهار کرد: از آنجاییکه کیفیت زندگی توسط مداخلات پرستاران ، پزشکان و اعضای تیم بهداشتی ارتقاء می یابد  محققین توصیه می کنند تا مداخلات منظم برنامه ریزی شده ای جهت نوجوانان مبتلا به آسم تدوین و اجرا شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.