حمایت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از روحانی

۲۱خردادماه،

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه‌ای از حسن روحانی به عنوان تنها کاندیدای جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حمایت کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتشار یافتن بیانیه‌ای حمایت خود از حسن روحانی را رسماً اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: انتخاب رئیس‌ جمهور با رأی بالا مستلزم حضور کاندیداهای حداکثری از سوی سلایق و دیدگاه‌های موجود در جامعه است.

این بیانیه می‌افزاید: توفیق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در دعوت از کاندیدای حداکثری در سایه جمع‌بندی این شورا با جناب آقای خاتمی مبنی بر دعوت از جناب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با فداکاری و شجاعت ستودنی ایشان به ثمر نشست.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخش دیگری از بیانیه خود نوشت: استقبال بی‌نظیر اقشار مختلف مردم در سراسر کشور موجی از امید و نشاط برای برون‌رفت از شرایط بحرانی کنونی جامعه ایجاد کرد و سرمایه‌ای ارزشمند را به وجود آورد که این سرمایه همواره در شرایط بحرانی می‌تواند راهگشا باشد.

این شورا با اشاره به عدم تأیید صلاحیت هاشمی رفسنجانی که آن را غیر منتظره خواند، با اشاره به دشواری اجماع اصلاح‌طلبان روی یک نامزد پس از این مسأله تصریح کرد: حضور هشت کاندیدا برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و بیان دیدگاه‌های آنها، سبب شکل‌گیری انتظار تازه مردم از اصلاح‌طلبان شد.

در این بیانیه با اشاره به مواضع عارف به عنوان کاندیدایی با تفکر اصلاح‌طلبی و نزدیکی آرای روحانی به دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه، تأکید شده این شورا با تلاش برای اجماع، سازوکارهای موجود برای دستیابی به آن را که با ابتکار و مدیریت خاتمی شکل گرفته بود، پیگیری کند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ماحصل این اقدامات را “انصراف شجاعانه و بزرگوارانه دکتر عارف به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان” ذکر و از وی و همچنین اقدامات خاتمی برای اجماع اصلاح‌طلبان که آن را نماد عقلانیت و اصلاح‌طلبی دانست، تقدیر کرد.

این شورا در پایان با اعلام حمایت قاطع از روحانی با اعلام اینکه “این انتخابات می‌تواند آغاز تازهی برای حرکت اجتماعی و سیاسی ایرانیان باشد” ابراز امیدواری کرد “نیروهای اصلاح‌طلب با همگرایی و همدلی سببات سربلندی ایران و برون‌رفت کشور از شرایط نامطلوب کنونی را فراهم آورند”.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.