حمایت قاطع اروپایی‌ها از اوباما

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

afp12.jpg

یک نظرسنجی نشان داد باراک اوباما iبه نسبت میت رامنی همچنان از حمایت اکثریت قاطع اروپایی‌ها برخوردار است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری فرانسه، در حال که در آمریکا رقابت‌ شانه iبه شانه میان اوباما و رامنی در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اوباما از آرای بسیار گسترده‌تری iبه نسبت رامنی در اروپا برخوردار است iبه صورتی که ۷۵ درصد از اروپایی‌ها حامی اوباما و تنها هشت درصد از آنها حامی رامنی می باشند.

بر طبق این نظرسنجی که توسط موسسه جرمن مارشال فاند، انجام شده محبوبیت باراک اوباما در میان اروپایی‌ها نیز معادل ۷۱ درصد است که با وجود کاهش ۱۲ درصدی همچنان پس از چهار سال چشمگیر محسوب می‌شود.

خارج ساختن سربازان آمریکایی از عراق و اصلاح نظام iبهداشت و درمان سبب اعتبار اوباما در اروپا شده هر چند که بن بست فرآیند صلح خاورمیانه و کوتاهی وی در بستن زندان گوانتانامو از نقاط منفی کارنامه اوباما محسوب می‌شود.

جان تچاو، رئیس اندیشکده کارنگی اروپا اظهار داشت: این یک حقیقت است که اوباما در آمریکا نزدیکترین فرد iبه گرایشی است که در اروپا مشهور iبه سوسیال دموکرات است.

وی افزود: در مقابل، رامنی یک علامت سوال برای اروپایی‌ها است و مردم اروپا در جریان مسافرت وی در ماه ژوئیه iبه این قاره نتوانستند او را یک فرد قابل اعتماد بدانند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.