حمایت مسکو از سیاست بی طرفی بیروت/ دیدار قهوه چی با سفیر سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الانتقاد ، مروان شربل وزیر کشور لبنان در دیدار با الکساندر زاسبکین همکاری های دوجانبه و بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم، اوضاع سیاسی و مسائل مشترک را مورد رایزنی قرار داد.

زاسبکین پس از این دیدار گفت : مسکو از مواضع لبنان در قبال سوریه و سیاست بی طرفی آن جانبداری می کند و این سیاست ضامن امنیت و ثبات لبنان و تاثیر نپذیرفتن لبنان از بحران سوریه است.

سفیر روسیه در لبنان افزود: روسیه طرفدار تدابیر اتخاذ شده از سوی لبنان برای تثبیت امنیت در کشور است. سیاست بی طرفی در شرایط کنونی به نفع لبنان است و منافع آن را تامین می کند.

زاسکبین بیان کرد: سیاست اتخاذ شده از سوی لبنان با تلاشهای ما در یافتن راهکار سیاسی در سوریه همخوانی دارد.همه باید برای مهار درگیری ها در سوریه و ممانعت از کشیده شدن آن به کشورهای همسایه از جمله لبنان تلاش کنند.

خبر دیگر اینکه جان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان در دفترش در منطقه الیرزه با علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان دیدار کرد و اوضاع و تحولات منطقه را مورد رایزنی قرار داد.

از سوی دیگر نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با تام فلیچر سفیر انگلیس در لبنان تحولات منطقه و بحران سوریه را مورد رایزنی قرار داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.