حمایت نیمی از آمریکایی‌ها از طرح اوباما برای کنترل خرید و فروش سلاح

۳۰م دیماه ،

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، نیمی از آمریکایی‌ها از طرح پیشنهادی باراک اوباما برای کنترل سخت‌گیرانه خرید و فروش سلاح‌های گرم در این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از نمایندگان کنگره می‌خواهند با طرح پیشنهادی باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا برای محدود کردن فروش سلاح موافقت کنند.

در همین حال، ۴۱ درصد از آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، اعلام کردند که با طرح پیشنهادی رییس‌جمهوری کشورشان برای محدود کردن خرید و فروش سلاح‌های گرم مخالف می باشند.

این نظرسنجی یک روز پس از آن برگزار شد که اوباما از پیشنهاد تازه خود در زمینه‌ی محدود کردن خرید و فروش تسلیحات خبر داد. این پیشنهاد اوباما یک ماه پس از آن مطرح شد که ۲۶ تن از جمله ۲۰ کودک در حمله مسلحانه به مدرسه‌ای در «نیوتاون» کشته شدند.

بر اساس نتایج نظرسنجی گالوپ، ۸۲ درصد از دموکرات‌ها و ۷۵ درصد از لیبرال‌ها اعلام کردند که از پیشنهاد مطرح شده از سوی باراک اوباما حمایت می‌کنند. در همین حال، تنها ۲۲ درصد از جمهوری‌خواهان و ۲۷ درصد از محافظه‌کاران اعلام کردند که از طرح پیشنهادی اوباما برای کنترل سخت‌گیرانه خرید و فروش سلاح‌های گرم حمایت می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.