حملات افغانها تاثیری ندارد/برنامه ناتو برای خروج از افغانستان تغییر نمی کند

به گزارش خبرگزاری مهر، “آندرس فوگ راسموسن” در مصاحبه با رویترز، اعلام کرد که برنامه ناتو برای تحویل تدریجی حفظ امنیت افغانستان به نیروهای این کشور، و خارج کردن اغلب نیروهای خارجی از افغانستان تا اواخر سال ۲۰۲۴ بواسطه این حملات تغییر نمی کند.

راسموسن در ادامه افزود : این حملات داخلی موجب نگرانی جدی شده اند. این حملات موجب از میان رفتن اعتماد میان نظامیان خارجی و نیروهای افغان می شود. فرماندهان ما پیشتر تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از این حملات لازم بود را انجام داده بودند و بعد از این نیز انجام خواهند داد.

دبیر کل ناتو گفت : این حملات ( حملاتی که توسط نظامیان افغان علیه نیروهای ناتو انجام می شود ) برنامه های انتقال مسئولیت را تغییر نمی دهند. هدف ما، استراتژی ما و جدول زمانبندی ما همانند سابق خواهند بود.  

به نوشته رویترز، در سال جاری میلادی ۴۵ نفر از نظامیان ناتو توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده اند که فقط ۱۵ نفر از این کشته ها در حملاتی که در ماه آگوست انجام شد جان خود را از دست داده اند. این درحالی است که در مجموع سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۵ نفر از نیروهای ناتو در چنین حملاتی کشته شده بودند.

در همین رابطه در هفته گذشته ۳ نظامی استرالیایی در یک تمرین نظامی توسط یک نیروی افغان کشته شدند.

براساس این گزارش، هر چند راسموسن اعلام کرده که این قبیل حملات تاثیری در برنامه ریزی ناتو برای خارج کردن نیروهای خود از افغانستان ندارد اما فرانسه اعلام کرده که تا اواخر سال جاری میلادی سه هزار و ۴۰۰ نیروی خود را از این کشور آغاز می کند.

علاوه بر فرانسه، نیوزیلند نیز بواسطه افزایش این قبیل حملات اعلام کرده که امر خارج کردن نظامیانش از افغانستان را تسریع می بخشد.  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.