حمله توپخانه‌ای ترکیه به سوریه

جام جم آنلاین: در حالی که دولت سوریه درگیر پاکسازی مناطقی است که تروریست‌های مورد حمایت دولت ترکیه در آن حضور دارند، ارتش ترکیه به بهانه پرتاب چند گلوله خمپاره از خاک سوریه به خاک ترکیه،با توپخانه این حمله را پاسخ داد.

به گزارش جام جم آنلاین شب گذشته توپخانه مرزی ترکیه با سوریه، اقدام به شلیک چندین گلوله توپ به سوی خاک سوریه کرد که به گفته دفتر اردوغان این پاسخ با شناسایی مناطقی که با رادار انجام شده گلوله باران شده است.

پاسخ توپخانه‌ای ارتش ترکیه در حالی انجام شده است که منطقه مرزی آک چاکاله مکان حضور تروریست‌ها و شورشیان ضد دولت سوریه است.

کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و نظامی می‌گویند حمله‌ای که از خاک سوریه به ترکیه انجام شده به طور قطع توسط تروریست‌ها و شورشیان در داخل خاک سوریه انجام شده است تا ترکیه را وارد جنگ کنند و از شکست این گروه‌های تروریستی در مقابل ارتش سوریه جلوگیری کنند.

این کارشناسان می‌گویند که سوریه که اکنون درگیر مبارزه با تروریست‌ها و آشوبگران است، دلیلی ندارد که پای کشوری مانند ترکیه را که به خون دولت قانونی سوریه تشنه است،به جنگ باز کند.

در پی حمله خمپاره‌ای از خاک سوریه به ترکیه بنا بر گفته منابع ترکیه‌ای ۵ شهروند این کشور کشته شده‌اند.

تروریست‌های سوریه مورد حمایت دولت ترکیه هستند.آنکارا بارها اعلام کرده است که تا سرنگونی دولت اسد از پا نخواهد نشست.

گرچه چندی پیش دو فروند جنگنده اف ۴ ترکیه به حریم هوایی سوریه تجاوز کرده بودند که با واکنش سریع پدافند هوایی ارتش سوریه یک فروند از آن دو جنگنده سرنگون شد اما این برای نخستین بار است که ارتش ترکیه خاک سوریه را با توپخانه مورد هدف قرار می‌دهد.

هنوز از تلفات جانی و مالی حمله توپخانه‌ای ترکیه به خاک سوریه خبری منتشر نشده است.

در همین حال نمایندگان کشورهای عضو ناتو در این زمینه با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان دادند.

ناتو اعلام کرده است:در کنار ترکیه، کشور عضو این سازمان، می ایستد و خواهان توقف اینگونه رفتارهای خشونت بار علیه آن است.

پس از حمله توپخانه‌ای ترکیه به خاک سوریه در پاسخ به حمله خمپاره‌ای از خاک سوریه موجی از انتقادات و تهدیدات از سوی مقامات اروپایی و آمریکایی شکل گرفت.

شدت این واکنش‌ها نشان دهنده فاز تازه‌ای از فشارهای غرب علیه سوریه است.در حالی که آنها به خوبی می‌دانند دولت اسد در حال پیروز شدن بر توطئه تروریست‌هاست و آنها روزهای آخر خود را سپری می‌کنند به همین خاطر با سناریوی درگیری نظامی فشار بیشتری به سوریه وارد می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.