حمله روسیه به پایتخت اوکراین همزمان با سفر دبیر کل سازمان ملل / چهار کشته و زخمی تاکنون و شوکه شدن گوترش

همزمان با دیدار دبیرکل سازمان ملل به کی‌یف پایتخت اوکراین، روسیه این شهر را موشک باران کرد.

حمله روسیه به پایتخت اوکراین همزمان با سفر دبیر کل سازمان ملل / چهار کشته و زخمی تاکنون و شوکه شدن گوترش

به گزارش ممتاز نیوز، در شصت و چهارمین روز حملۀ روسیه به اوکراین و بلافاصله پس از دیدار ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد صدای دست‌کم دو انفجار شدید در کی‌یف شنیده شد.

این انفجارها باعث بروز آتش‌سوزی در دو ساختمان مرتفع در پایتخت اوکراین شد.

مقامات اوکراینی گفته‌اند گوترش و تیم همراهش در امنیت به سر می‌برند.

حملات موشکی به کی‌یف همزمان با دیدار دبیر کل سازمان ملل؛ گوترش «در امنیت»، اما «شوکه» است

در پی وقوع دو انفجار در کی‌یف بلافاصله پس از دیدار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، یک سخنگوی سازمان ملل گفت گوترش «در امنیت» به سر می‌برد اما از این اتفاق «شوکه» شده است.

ساویانو ابرو، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، گفت: «ما در امنیت به سر می‌بریم. این یک منطقه جنگی است، اما شوکه‌کننده است که چنین رخدادی در نزدیکی جایی که ما حضور داشتیم اتفاق افتاده است.»

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، به شدت از حمله موشکی به کی‌یف انتقاد کرده‌ و آن را «عملی شنیع و وحشیانه» خوانده‌ است.

زلنسکی: حمله موشکی روسیه به کی‌یف با هدف «تحقیر سازمان ملل» صورت گرفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت که «بمباران روسیه در کی‌یف همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با هدف «تحقیر سازمان ملل» بوده است. 
زلنسکی در ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «این [حمله] چیزهای زیادی درباره نگرش واقعی روسیه نسبت به نهادهای بین‌المللی، درباره تلاش‌های رهبران روس برای تحقیر سازمان ملل و هر چیزی که این سازمان از آن دفاع می‌کند، می‌گوید.»

دستکم یک کشته و سه زخمی در حملات موشکی به کی‌یف

مقامات اوکراینی می‌گویند در جریان حمله موشکی به کی‌یف همزمان با سفر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، دستکم یک تن کشته و چندین نفر دیگر زخمی‌شده‌اند. این در حالی است که تعدادی نیز در زیر آوار مانده‌اند.

به گفته ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف، منطقه شوچنکیفسکی در شمال غربی شهر در جریان این حمله دو بار مورد اصابت قرار گرفت و دو ساختمان طعمه حریق شدند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.