حمله هزاران تروریست به فرودگاهی در حلب

۶ م دیماه ،

در حالی که ارتش سوریه به عملیات خود علیه گروههای مسلح ادامه می دهند خبرهای دربارهٔ تخریب فضای سبز در حلب و نیز هجوم هزاران فرد مسلح به فرودگاهی در آن مخابره شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، شبکه الاخباریه گزارش داد: واحدهایی از نیروهای مسلح ارتش سوریه،گروههای تروریستی در حومه ادلب را تحت تعقیب قرار دادندد.

منابع نظامی سوریه اعلام کردند: نیروهای ارتش سوریه یک انبار سلاح و مهمات وابسته به گروههای مسلح را در منطقه طعوم در حومه ادلب منهدم کردند و تعدادی از تروریستها را در داخل این انبار کشته و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

این منابع بیان کردند: نیروهای ارتش سوریه با گروههای مسلح در نزدیکی منطقه عرب سعید در حومه استان ادلب درگیر شدند و ضمن کشتن شش تروریست، مقادیری سلاح از آنها مصادره کردند.

الاخباریه گزارش داد: در جاده ادلب-المسطومه، واحدهایی از ارتش سوریه، یک بمب کار گذاشته از سوی گروههای مسلح را خنثی کردند.

همچنین منابع نظامی سوریه اعلام کردند: ارتش سوریه با گروههای مسلح در ناحیه معدان در حومه الرقه درگیر شدند و بعضی از سرکرده های آنها از جمله حسین صبحی العاید را کشتند و احمد فیاض الناصر از دیگر سرکرده های این گروهها را دستگیر کردند.

الاخباریه گزارش داد: گروههای مسلح با حمله به روستای القحطانیه در غرب شهر الرقه بسیاری از ساکنان این منطقه از جمله تعدادی از کودکان و  زنان را کشتند.

پس از این اقدام گروههای مسلح، ارتش سوریه با آنها درگیر و تعدادی را کشته و بعضی دیگر را زخمی کرد.

از سوی دیگر یک رسانه سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه به گروههای مسلح در حومه حماه حمله کرده و تعدادی از آنها را از پا درآوردند.

این رسانه از عملیات ارتش سوریه در تعدادی از مناطق حلب از جمله مناطق بستان القصر و خان العسل  و کشته و زخمی کردن تعدادی از اشخاص مسلح خبر داد.

منابع نظامی به شام پرس اعلام کردند: واحدهایی از ارتش سوریه عملیات گسترده ای در منطقه باب الحدید در حلب انجام دادند.

در منطقه بستان القصر، ارتش سوریه با  گروههای تروریستی جبهه النصره درگیر شد و شمار بسیاری از آنها را به هلاکت رساند.

در منطقه خان العسل در حومه حلب نیز یک مرکز پلیس از سوی گروههای مسلح هدف قرار گرفت که با مقاومت اشخاص این مرکز پلیس و حمایت نیروی هوایی سوریه، تروریستها شکست خوردند.

در این منطقه نیروهای امنیتی حدود ۵۰ نفر از اشخاص مسلح را از پا درآوردند و ادوات نظامی وابسته به گروههای مسلح را منهدم کردند.

از سوی دیگر منابع آگاه خبرها مربوط به تسلط گروههای مسلح بر فرودگاه منغ در حومه حلب را تکذیب کردند.

این منابع بیان کردند: فرودگاه منغ هدف حمله هزاران فرد مسلح قرار گرفت، اما ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی توانست این حمله گروههای مسلح را دفع کنند و اشخاص مسلح را مجبور به عقب نشینی به سوی روستای منغ کند.

همچنین یک رسانه سوری از تخریب گسترده فضای سبز حلب به سبب بالارفتن قیمت هیزم خبر داد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.