حمله پهپادهای جاسوسی آمریکا به پاکستان هفت کشته برجای گذاشت

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری محلی، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی دو فروند موشک به یک منزل مسکونی در بخش ˈبلند خیلˈ از توابع اوراکزایی شلیک کردند.

به نقل از شاهدان در این حمله ۱۵ نفر زخمی شدند و یک ساختمان به کلی تخریب شد.

تاکنون جزییاتی در خصوص هویت افرادی که در این حمله موشکی کشته شده اند منتشر نشده اما برخی منابع خبری اعلام کردند این ساختمان متعلق به مولانا ˈشاکراللهˈ از سران شبه نظامیان گروه حقانی است که محل تجمع عده ای از شبه نظامیان بود.

زخمی های این حملات توسط مردم به مراکز درمانی اوراکزایی منتقل شدند و به نقل از مقامات بیمارستانی احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

معمولا حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبایلی وزیرستان شمالی و جنوبی انجام می شود، ولی این اولین بار است که حملات پهپادهای آمریکا در نزدیکی منطقه قبیله ای اوراکزایی صورت گرفته است.

این دومین حمله طی ۲۴ ساعت گذشته پهپادهای آمریکایی به پاکستان است. حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) به منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غربی این کشور، پنج کشته بر جا گذاشت.

حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در روزهای پنجم و سوم مهر ماه گذشته به منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غربی پاکستان، دستکم هفت تن کشته برجای گذاشت .

در یک حمله دیگر این هواپیماها اول مهر ماه در بخش داتا خیل در وزیرستان شمالی سه نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

ساکنان این منطقه از پرواز چند فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در آسمان وزیرستان شمالی، قبل از این حمله موشکی خبر داده بودند.

این حملات در حالی انجام می شود که ˈحنا ربانی کهرˈ وزیر امور خارجه اسلام آباد در سفر به نیویورک در دیدار با هیلاری کلینتون همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست عمومی مجمع سازمان ملل بار دیگر مخالفت کشور خود با حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را اعلام کرد.

با احتساب کشته های اخیر، در سالجاری ۱۶۷ نفر در حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبایلی پاکستان کشته شده اند.

دولت پاکستان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک خود را نقض جدی حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور می داند، با این حال آمریکا این حملات را بهترین راه برای مبارزه به اصطلاح با ˈتروریست ها و شبه نظامیانˈ تعبیر می کند.

در مقابل تعبیر آمریکا، مردم و احزاب پاکستان بر این باورند که هواپیماهای آمریکایی در مناطق قبایلی، مردم عادی را هدف قرار می هند.

آساق ** ۱۰۹۵**۲۰۴۷**۱۵۸۳**

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.