حوادث جاده‌ای رکورددار عملیات‌های امدادی/ ۱۴۰۰ نفر راهی بیمارستان شدند

۱فروردین ۱۳،
ممتاز نیوز: بنا بر اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز طرح امداد نوروزی، حوادث جاده‌ای بیشترین عملیات‌های امدادی را به خود اختصاص داده و یک هزار و ۳۷۷ نفر تاکنون به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تجهیزات امدادی، نیروهای عملیاتی و تعداد پایگاه‌‌های هلال احمر در سراسر کشور در طرح امداد نوروزی ۵۱ درصد افزایش داشته و ۱۲۱۹ پایگاه ثابت و سیار امدادی به هموطنان خدمت ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ‌۲هزار و ۷۳۰ خودروی امدادی و ۱۷ فروند بالگرد برای امداد آماده‌باش می باشند تصریح کرد: طی ۸ روز قبل ۲ هزار و ۳۱۱ مورد عملیات امدادی تصادفات جاده‌ای، کوهستان، امداد ساحلی و برف و کولاک انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گفته درخشان بیشترین عملیات مربوط به حوادث جاده‌ای بوده که حدود ۱۲۰۰ عملیات را به خود اختصاص داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: برای نجات بعضی اتفاق دیدگان حوادث جاده‌ای مجبور به برش خودرو و استفاده از ست‌های هیدرولیک شدیم که ۲۶۶ مورد عملیات در این راستا انجام شد.

به گفته درخشان بیشترین عملیات‌های امدادی در محورهای مواصلاتی استان فارس و اصفهان به ویژه محور خرم بید – آباده رخ داده است.

وی به عملیات امداد و نجات در سواحل دریایی کشور نیز اشاره کرد و گفت: طی هفته اخیر در ۱۸ مورد عملیات امداد در سواحل جنوبی ۴۰ نفر از خطر مرگ رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: یک هزا رو ۳۷۷ نفر از مجموع نجات یافتگان برای دریافت خدمات تخصصی درمانی به بیمارستان انتقال یافتند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.