حکم مدیرعاملی مرتضوی لغو شد

به گزارش خبرآنلاین؛ این درحالی است که دیروز سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل تامین اجتماعی چند انتصاب در این سازمان انجام داده است و خبر این انتصاب ها همچنان در پایگاه اطلاع رسانی سازمان وجود دارد.

با این حال، علی اکبر بختیاری، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هئیت امناء سازمان تامین اجتماعی ابلاغ سعید مرتضوی را لغو کردند.
به گفته او رای دیوان عدالت اداری درباره مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با لغو ابلاغ او از سوی وزیر و هئیت امنا اجرایی شده و دیگر مشکلی در این رابطه وجود ندارد: لغو ابلاغ سعید مرتضوی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیوان عدالت ارسال شده است.

درحالی در روزهای پایانی شهریور ماه این حکم ابلاغ می شود که ماجرای انتصاب مرتصوی به مدیرعاملی تامین اجتماعی، از شب عید سال ۹۱ تاکنون به یکی از چالش های دولت، مجلس و قوه قضائیه بدل شده است. مجلس ابتدا قصد کرد وزیر کار را به دلیل این انتصاب استیضاح کند. اما از قول مرتضوی نقل شد که استعفا می دهد. لغو شدن استیضاح، اما با استعفای مرتضوی همراه نشد. اما نماینده های استیضاح کننده کار را به دیوان عدالت اداری کشاندند تا درباره آن تصمیم گیری شود.

در میانه های تابستان حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری کشور اعلام کرد حکم انتصاب سعید مرتضوی با رای هیئت عمومی دیوان عدالت ابطال شد: این بدان معنا است که انتصاب آقای مرتضوی به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی خلاف قانون است.

دولت هم صندوق بیمه تامین اجتماعی را با تغییراتی در اساس نامه به صندوق بدل کرد تا عملا حکم دیوان، الزام قانونی نداشته باشد. اما دیوان هم اعلام کرد این حکم ربطی به تغییر اساس نامه تامین اجتماعی ندارد و لازم الجراست. وزیر هم اگر تن به این حکم ندهد، خودش برکنار می شود.

به هرحال اکنون مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری می گوید ایلاغ مرتضوی لغو شده است. اما هنوز دولت درباره آن اظهار نظر نکرده.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.