حکم مه آفرید ابلاغ شد؛ اعدام

قاضی سراج از ابلاغ ۴۰ حکم پرونده فساد بزرگ مالی به ۳۹ متهم و بانک صادرات به عنوان شاکی پرونده خبر داد.
قاضی ناصر سراج – رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب تهران- در گفت: طی سه روز احکام ۳۹ پرونده فساد مالی بزرگ به متهمان آن و بانک صادرات به عنوان شاکی ابلاغ شد. ابلاغ حکمی با این حجم در این مدت کوتاه کار بزرگی بود.

وی افزود : آخرین حکم این پرونده امروز ابلاغ شد که تاخیر آن به دلیل مسافرت خارج از کشور وکیل متهم بود. وکلا و متهمان ۲۰ روز پس از ابلاغ حکم فرصت دارند به آن اعتراض کنند.پس از قطعی شدن حکم می توان به نام متهمان و میزان محکومیت آنها اشاره کرد.

این مقام قضائی با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار داشت : انشاء ، تایپ و تصحیح ۱۶۶۰ برگ رای نیاز به زمان زیادی دارد که در این پرونده کار فوق العاده ای انجام شد. احکام در کوتاه زمان ممکن آماده ابلاغ شد اما برخی رسانه ها به طولانی شدن آن انتقاد کردند.

در این پرونده، مه آفرید خسروی، مشاور حقوقی مه آفرید، مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا و رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی فولاد در پرونده فساد مالی بزرگ به اعدام ، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین مه آفرید متهم ردیف اول پرونده به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی به میزان ۲۵ هزار و ۷۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و پرداخت ۲۸ هزار میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال به بانک ها – معادل کل ال سی های پرونده محکوم شده است.

رئیس دادگاه همچنین رئیس سابق بانک ملی کیش را به حبس ابد، رد مال و جزای نقدی محکوم کرده است.

بقیه متهمان نیز از ۷ تا ۲۰ سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

متهمان شاغل در ادارات دولتی نیز به انفصال موقت از کار در ادارات دولتی محکوم شدند.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.