خاتمی از نجابت نظام سوءاستفاده نکند/ لزوم برخورد قوه قضائیه

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه خاتمی در سال ۸۸ و با سازماندهی خارجی فتنه را به وجود آورد، گفت: خاتمی از نجابت نظام سوءاستفاده کرده و بر همین اساس موضع‌گیری‌ اخیر خود را بیان می‌کند.

مهدی‌رضا درویش‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در واکنش به اظهارات خاتمی پیرامون اتفاقات فرودگاه مهرآباد، گفت: کسانی که از تحریک‌کنندگان و عوامل فتنه ۸۸ بودند، امروز حق ندارند به عنوان مدعی وارد شده و هر حرکت اعتراضی را با برچسب «سازماندهی شده» محکوم کنند.

وی افزود: این اشخاص در سال ۸۸ و با سازماندهی خارجی کشور را تا مرز جنگ داخلی پیش بردند تا جایی که رژیم صهیونیستی خطاب به این اشخاص گفت اینان نمایندگان ما در داخل ایران می باشند که علیه حکومت می‌جنگند.

درویش‌زاده در ادامه تصریح کرد: البته بنده معتقدم اعتراض به مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور با اوباما می‌توانست در قالب بهتری انجام شود. اما این را هم باید بدانیم که آینده نشان خواهد داد که این اعتراضات بیهوده نبوده است.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به قابل اعتماد نبودن آمریکا، گفت‌:‌ کاش روحانی به این نکته توجه می‌کرد که آمریکایی‌ها در یک سال اخیر مرسی که به اسرائیل و عربستان و آمریکا خوش‌خدمتی تام و تمام می‌کرد را تحمل نکردند. حال روحانی چگونه می‌خواهد به آمریکا اعتماد کند؟

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به عملکرد آمریکا عده‌ای اعتراض کردند که قطعا نباید این اعتراضات محکوم شود.

این عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با گلایه از قوه قضائیه، اظهار داشت: گلایه ما از قوه قضائیه این است که چرا کسانی که کشور را در سال ۸۸ تا مرز جنگ داخلی پیش بردند و نظامی را که بر خون صدها هزار شهید بنا شده است، به تقلب متهم کردند و به حیثیت کشور لطمه زدند را محاکمه نمی‌کند.

درویش‌زاده تصریح کرد: وقتی قوه قضائیه با این اشخاص از جمله خاتمی برخورد نمی‌کند اینان از نجابت  نظام سوءاستفاده می‌کنند و چنین موضع‌گیری‌هایی را عنوان می‌کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه گفت: ما انتظار داریم که قوه قضائیه به وظیفه خود عمل کند و در این مورد هیچ بی‌توجهی نداشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از روحانی در خصوص استفاده از اشخاص دخیل در فتنه در کابینه خود، گفت: روحانی که تمام حوادث بعد از انقلاب را شاهد بوده و همچنین تلخی فتنه ۸۸ را چشیده است حال چگونه از اشخاص دخیل در این فتنه در کابینه خود استفاده می‌کند.

وی پیرامون مذاکرات اخیر رئیس‌جمهور با اوباما گفت: روحانی نباید به حرکات مزورانه آمریکا امید داشته باشد و باید کلید نجات کشور را در داخل جست‌وجو کند.

درویش‌زاده با اشاره به پروژه اصلاح‌طلبان برای عبور از روحانی گفت: بعضی اصلاح‌طلبان آدم‌های وفاداری نیستند. این اشخاص یک زمانی هاشمی را با عنوان عالیجناب سرخپوش معرفی می‌کردند و حال وی را کسی معرفی می‌کنند که می‌تواند کشور را نجات دهد. در حقیقت این اشخاص به روحانی به عنوان کاتالیزور نگاه می‌کنند.

مهدی‌رضا درویش‌زاده در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: روحانی نباید به اظهارات اخیر خاتمی توجه کند و قوه قضائیه نیز در این خصوص باید به وظیفه خود عمل کند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.