خالد مشعل: آنچه در غزه رخ داد، آغازی بر شکست‌های بعدی اسرائیل است

۰۲م آذر ،

aljazeera-42.jpg

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: قبول آتش بس از سوی اسرائیل به معنای شکست و ناکامی‌اش در ماجراجوئی‌ها و دستیابی به اهداف شومش بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رمضان عبدالله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در قاهره اظهار داشت: اسرائیل از دستیابی به اهداف شوم خود در نوار غزه ناکام ماند و خشونت‌هایش در نوار غزه، شکست مفتضحانه‌ای را برای اسرائیل در پی داشت.

وی افزود: آنچه در غزه رخ داد، آغازی بر شکست‌های بعدی اسرائیل خواهد بود. دشمن حمله را آغاز کرد و مقاومت به خوبی در برابر آن ایستاد و به فضل الهی دشمن را شکست داد.

مشعل با اشاره به سلاحی که در غزه و با حمایت ایران ساخته شده و فلسطین را در پایداری و مقاومت در برابر اسرائیل کمک کرد، افزود: با وجود اینکه با ایران بر سر مساله سوریه اختلاف داشتیم اما ایران با سرمایه و سلاح ما را حمایت کرد.

مشعل همچنین با تشکر از محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر گفت: مصر نیز چهره میهنی خود را آشکار کرد و به مسئولیت‌های خود در این خصوص پایبند بود و تمام تلاش خود را برای ایجاد آتش بس انجام داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس کشورهای عربی را به حمایت از مقاومت فلسطین فراخواند و از آنها خواست غزه را با سلاح حمایت کنند و دست یاری به سوی غزه دراز کنند. وی گفت: ما از هر کسی که ما را در این راستا حمایت کنیم استقبال خواهیم کرد.

مشعل پس از اعلام توافق بر سر آتش بس در نوار غزه اعلام کرد: تمام نیروهای نظامی وابسته به گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه، دشمنان اسرائیل بوده و اسرائیل را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) افزود: این اسرائیل بود که حملاتش به غزه را آغاز کرد و سپس شروط فلسطینیان را پذیرفت و این امر بدان معناست که در ماجراجویی‌هایش شکست خورده است.

حمله به غزه درس خوبی بود که نشان دهد مقاومت راهی مناسب برای رویارویی با دشمن است و دشمن را به غیر از استفاده از زور نمی‌توان وادار به قبول درخواست‌هایمان کنیم. آشتی ملی نیز برای رویارویی با دشمن ضرورتی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.