خالی بودن صندوق ذخیره ارزی؟!

خالی بودن صندوق ذخیره ارزی؟! | چاپ |
چهارشنبه ۲۹ شهریور ساعت ۱۲:۳۸

بینا- قائم مقام صندوق توسعه ملی درباره موجودی حساب ذخیره ارزی با بیان اینکه آماری از این حساب ندارم گفت: بعید می دانم حساب ذخیره ارزی موجودی داشته باشد چراکه تعهداتی به میزان ۶ میلیارددلار برای این‌حساب دربودجه پیش بینی شده است واگر منابعی نیز واریز شود برای انجام این تعهد هزینه خواهدشد.
سید محمدقاسم حسینی درباره میزان موجودی صندوق توسعه ملی اظهارداشت: براساس آمار بانک مرکزی موجودی صندوق توسعه ملی ۴۰ میلیارد دلار است که حدود ۱۵ میلیارد دلار ازآن در بانک‌های عامل مسدود شده است و بانکها در حال تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز برای گشایش خطوط اعتبار اسنادی ال سی هستند.
قائم مقام صندوق توسعه ملی بابیان اینکه مسدود شدن منابع به معنای تصویب طرح برای پرداخت تسهیلات است افزود: تاکنون ۳۱میلیارد دلار قرارداد عاملیت بین صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل بسته شده و طرح‌هایی را که بانکها به تدریج ارسال می‌کنند، منابع صندوق به نفع آنها در بانک مسدود می‌شود.
وی همچنین درباره لازمه های اقتصاد مقاومتی گفت: پرهیز از اسراف وکاهش تقاضا برای هر کالایی و مدیریت منابع از لازمه های اقتصاد مقاومتی است.
قائم مقام صندوق توسعه ملی یادآورشد: درراستای اقتصاد مقاومتی انضباط مالی و مدیریت منابع دولت باید درقالب بودجه تجلی پیدا کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.