خانم های دارای مژه های سالم و طبیعی بیشترین متقاضیان کاشت مژه هستند / سلامت چشم ها در خطر است

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه خانم های دارای مژه های سالم و طبیعی بیشترین متقاضیان کاشت مژه هستند گفت: مژه مصنوعی بدلیل ایجاد یک جسم خارجی بر روی چشم، امکان انتشار عفونت را افزایش داده و موجب تجمع باکتری و آلودگی‌ها می‌شود.

پوست

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر حبیب‌الله انصاری متخصص پوست، مو و زیبایی به باشگاه خبرنگاران گفت: بدون شک داشتن مژه‌های پرپشت و بلند در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد. از نظر آناتومی نقش مژه‌ها در چشم انسان و حیوانات حفاظت از چشم در برابر گرد و غبار و آلودگی است. 

وی ادامه داد: فقدان مژه در ظاهر شخص تاثیر منفی داشته و از طرفی زمینه‌ساز عفونت و بیماری‌های گوناگون چشم و اختلال در بینایی است. 

این متخصص پوست، مو و زیبایی در ادامه گفت: اما امروزه بیشتر مراجعه کنندگان جهت کاشت مژه مصنوعی خانم‌هایی هستند که مژه‌های سالم و طبیعی دارند و صرفا برای افزایش زیبایی چهره دست به این اقدام می‌زنند. 

انصاری تصریح کرد: کاشت مژه در واقع چسباندن مژه مصنوعی بوسیله چسب‌های مخصوص بسیار قوی است که به سختی قابل کندن است اما انجام این عمل عوارض جانبی هم دارد که بعضی از آنها درصورت عدم رسیدگی در آینده خطرناک می‌شود. 

وی تاکید کرد: با عمل کاشت مژه چشم تحریک شده و علایمی چون خارش، ورم، خشکی، سوزش، قرمزی و پوسته‌ریزی پلک چشم پدید می‌آید. در بعضی موارد نیز تغییر رنگ پلک خصوصا تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلک مشاهده شده است. 

انصاری در پایان گفت: چسبی که در عمل کاشت مژه مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث تحریک پوست پلک شده و امکان ایجاد آلرژی در چشم را فراهم می‌آورد. همچنین مژه مصنوعی بدلیل ایجاد یک جسم خارجی بر روی چشم، امکان انتشار عفونت را افزایش داده و موجب تجمع باکتری و آلودگی‌ها می‌شود. 


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.