خانواده‌ها مخاطبان اصلی ˝آفتاب مهتاب زمین˝ می باشند

علی قوی‌تن در گفت‌وگو با هنرآنلاین

فیلم سینمایی ˝آفتاب مهتاب زمین˝ با توجه به رویکردهای آموزشی و اخلاقی‌اش مناسب خانواده‌ها است.

علی قوی‌تن، کارگردان فیلم سینمایی “آفتاب مهتاب زمین” که فیلمش به عنوان اولین فیلم دومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و برای اهالی رسانه اکران شد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین دربارهٔ روند تولید این فیلم گفت: تحقیقات و نوشتن فیلمنامه در بهمن‌ماه سال قبل آغاز و در اردیبهشت‌ماه پروانه ساخت فیلم صادر شد و کار فیلمبرداری در بهار ۹۱ در مدت چهار ماه در روستاهای خراسان و در لوکیشن‌هایی بکرو بسیار زیبا انجام شد.

این فیلمساز دربارهٔ ژانر فیلم “آفتاب مهتاب زمین” افزود: فیلم ویژگی‌های ژانر کودک و نوجوان دارد و هم فیلم بزرگسالانه محسوب می‌شود، در واقع باید بگویم که مخاطبان اصلی فیلم من اعضاء تمام خانواده‌ها اعم از کودک و بزرگسال می باشند.

قوی‌تن همچنین دربارهٔ مضمون اصلی فیلم تصریح کرد: رویکرد اصلی فیلم ضمن استفاده از جذابیت‌های دراماتیک و داستانی بر مسائل اخلاقی و دینی تمرکز دارد.

این فیلمساز دربارهٔ حضور فیلمش در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر نیز اظهار داشت: وقتی که فیلمی در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند، فیلمساز به توانایی‌های خودش پی می‌برد و متوجه می‌شود فیلمش به لحاظ فنی و کیفی در سطح مطلوب و خوبی بوده و می‌تواند با سایر فیلم‌های فیلمسازان در جشنواره فیلم فجر رقابت کند.

قوی‌تن در پایان با اشاره به اهمیت فراوان جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود و اینکه بسیاری از مسائل سینما در جشنواره فیلم فجر رقم می‌خورد دربارهٔ ارزیابی خود از اینکه فیلمش در چه بخش‌هایی بیشتر می‌تواند در جشنواره دیده شود، گفت: پیش‌بینی در این مورد دشوار است زیرا داوری و قضاوت امری سلیقه‌ای است و هر هیات داوری سیلقه خاص خودشان را دارند. داوری را به خصوص در عرصه‌های هنری اصلا نمی‌شود پیش‌بینی کرد و از اینکه فیلم من از میان تعداد بسیاری برای حضور در جشنواره فیلم فجر انتخاب شده بسیار خرسندم، چراکه حضور در جشنواره برای فیلمم ضروری است. “آفتاب مهتاب زمین” ارزش‌های پنهان و آشکار بسیاری دارد که با نمایش در جشنواره فیلم فجر مجال بروز و ظهور پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.