خانواده‌‌ها به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان مراجعه نمی‌کنند

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش می‌گوید: سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان فعال است اما خانواده‌ها به آن مراجعه نمی‌کنند.


خبرگزاری فارس: خانواده‌‌ها به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان مراجعه نمی‌کنند

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌  اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در تابستان سال ۸۹ و برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه تحصیلی ۹۰ـ۸۹، طرح ثبت‌نام اینترنتی را مطرح کرد اما این طرح با استقبال گسترده‌ای مواجه نشد و اکثر خانواده‌ها ترجیح ‌دادند که برای ثبت‌نام به محل تحصیل فرزند خود مراجعه کنند چرا که انتخاب مدرسه مناسب، گفت‌وگو با مدیر و اطمینان از ثبت‌نام تنها با مراجعه حضوری امکان‌پذیر بود.

وزارت آموزش و پرورش نیز چندی بعد سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان را به عنوان «سناد» معرفی کرد و اعلام شد که خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این سامانه، ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس را به صورت اینترنتی انجام دهند.

نکته جالب اینکه، در حال حاضر به جای خانواده‌ها، مدیران و مسئولان مدارس به ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند یعنی ابتدا خانواده به مدرسه مراجعه کرده و پس از انجام ثبت‌نام، مسئولان مدرسه ثبت‌نام اینترنتی دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: دو سال است که سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان فعال است اما خانواده‌ها به آن مراجعه نمی‌کنند.

وی به سبب عدم مراجعه خانواده‌ها به سامانه ثبت‌نام الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: همانطور که در بخشنامه ثبت‌نام مطرح شده است، برای ثبت‌نام میان‌پایه‌ها در مدارس نیازی به حضور خانواده نیست و مدیر، به ثبت‌نام دانش‌آموز اقدام می‌کند؛ بر این اساس، ثبت‌نام الکترونیکی نیز ضرورتی ندارد.

نوری اضافه کرد: از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کل کشور، حدود ۱۰ میلیون دانش‌آموز میان پایه می باشند که ثبت‌نام آنها توسط مدیر انجام می‌شود و حدود ۲ میلیون دانش‌آموز ورودی به دوره تازه می باشند که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و با مدیر آشنا شوند.

وی تأکید کرد: سامانه ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان بدون هیچ مشکلی آمادگی ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان را دارد اما خانواده‌ها راحت‌ترند که ثبت‌نام الکترونیکی توسط مدرسه انجام شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.