خانواده هاشمی غیرعلنی بودن دادگاه را درخواست نکردند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

علیزاده‌طباطبایی:

خانواده هاشمی غیرعلنی بودن دادگاه را درخواست نکردند

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
وکیل‌مدافع مهدی هاشمی درخواست برگزاری غیرعلنی دادگاه مهدی هاشمی از سوی خانواده هاشمی را رد کرد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در حاشیه همایش بزرگداشت روز حقوق بشر و کرامت انسانی در جمع خبرنگاران گفت که زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که خانواده هاشمی درخواست برگزاری غیرعلنی دادگاه را داشته‌اند یا خیر؟ گفت: اصلا چنین چیزی نبوده است. متهم یا وکیلش نمی‌توانند درخواست کنند که جلسه علنی یا غیرعلنی باشد و این قاضی است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی افزود: چیزی که ما می‌خواستیم این بود که پرونده رسیدگی شود اما این پرونده چهارده ماه در دادسرا بود و بدون حتی یک تغییر دوباره به دادگاه آمد و در سه جلسه قرائت شد. حال چه کسی مسئول چهارده ماه اطاله دادرسی است؟ ما نمی‌دانیم ولی قطعا ما مسئول نیستیم.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: ما در این زمینه مورد انتقاد قرار گرفتیم اما واقعا می‌خواهیم ببینیم فشارها به قوه قضاییه برای عدم رسیدگی به این پرونده از طرف کیست؟

وی با اشاره به صحبت‌های رییس قوه قضاییه درباره حقوق بشر، گفت: ایشان مباحث نظری را مطرح کردند ولی مباحث مهمی در رابطه با بحث اجرا در خود قوه قضاییه باید مورد بررسی و نقد قرار گیرد تا بررسی شود که آیا به طور مثال حقوق متهمین در دادسراها و زندان‌ها رعایت می‌شود یا نه؟

وکیل مدافع مهدی هاشمی درباره آخرین وضعیت پرونده صبا آذرپیک نیز گفت: متاسفانه خانم آذرپیک در بازداشت است و من نتوانستم با او ملاقات کنم با اینکه وکیل او بودم.

علیزاده‌طباطبایی گفت: ما به قرار بازداشت او اعتراض کردیم ولی تصمیمی هنوز گرفته نشده است.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.