خبازها خواستار شد: افزایش سرانه حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب با نرخ تورم

۱۴م آذر ،

0000-6.jpg

رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با تشریح درخواست‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از دولت در راستای اختصاص اعتبار برای بیمه طلایی و اجرای قانون همسان‌سازی، خواستار افزایش سرانه حقوق‌ها مطابق با نرخ تورم و اجرای ماده ۹۶ تامین اجتماعی شد.

خبازها در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای بیمه طلایی بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: این در حالیست که دولت هیچ اعتباری برای بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص نمی‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اجرا نشدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری، افزود: از دولت تقاضا داریم تا با اجرای همسان‌سازی، این امر را برای بازنشستگان تامین اجتماعی به یادگار بگذارد.

به گفته رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، ۹۳۷ میلیارد تومان از منابع همسان‌سازی میان بازنشستگان تامین اجتماعی توزیع شده و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

خبازها، با اشاره به اجرای قانون همسان‌سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان کشوری و لشگری، گفت: ضروری است این قانون برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اجرا شود، چرا که گویی به نظر می‌رسد بازنشستگان تامین اجتماعی فرزندان ناخوانده دولت می باشند.

وی در ادامه درآمد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را برای تامین حداقل‌های زندگی در تهران ضروری دانست و خواستار افزایش سرانه حقوق‌ها مطابق با نرخ تورم و اجرای ماده ۹۶ تامین اجتماعی شد.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این سازمان می تواند هر ساله حداقل یک بار حقوق ها را بر اساس نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.