خبرخوش دربارهٔ آزاد سازی معاملات “مسکن مهر” و مسکن اجتماعی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه دولت در حال شناسایی دهک‌های نیازمند مسکن اجتماعی است ، گفت : مطالعات خوبی شده است و امیدواریم تا پایان سال گزارش ممتاز به نقل از ان نهایی شود و برای سال اینده برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،سید محمد پژمان در حاشیه همایش حقوقی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران گفت : دهک‌های پایین جامعه برای امرار معاش نیازمند کمک و پوشش نهادهای اداری می باشند و تلاش می کنیم ، بخشی از اعتبارت طرح مسکن اجتماعی را از محل هدفمندی یارانه ها تامین کنیم و وزارت راه و شهرسازی هم زمین را تامین می کند. 

وی گفت : در حال شناسایی دهک ‌های نیازمند مسکن اجتماعی هستیم و هدف ما این است که این قشر ، مسکن را با ویژگی های رفاهی مناسب تهیه کنند و خانه‌های شایسته و محل آسایش مردم بسازیم.

پژمان گفت: تلاش می کنیم اطلاعات دهک های یک تا سه تکمیل شود و از طریق دستگاههای حمایتی امکانات لازم را  برای ساخت مسکن فراهم آوریم. 

وی افزود : دستگاه های حمایتی اعم از کمیته امداد ، سازمان بهزیستی و اخیراً نیز تأمین اجتماعی اگر تأمین مالی کنند ، زمین و زیرساخت های لازم را برای خانواده های زیرپوشش فراهم می آوریم.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از ابلاغ بخشنامه خرید و فروش کامل مسکن مهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت  : پیش از این معامله مسکن‌ مهر که تکمیل شده است یا۷۰درصد پیشرفت کار دارد ، آزاد شده است که می خواهیم شامل همه موارد شود.

محمد پژمان گفت : باید برخی تصمیم های دولت قبلی هم اصلاح شود و دولت یازدهم تلاش می کند بازار معاملات این مسکن هم با رویکرد حفظ منافع واجدان شرایط ساماندهی شود.

وی گفت : معاملات غیرقانونی مسکن مهر ارزش این واحدهای مسکونی را کاهش می‌دهد اما با روش های جدید ، ارزش ان هم حفظ خواهد شد.

پژمان اعلام کرد : شرایط خرید و فروش مسکن مهر در شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی بررسی و به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می شود که به رونق معاملات و تعدیل قیمت ها و تعادل عرضه و تقاضا هم کمک خواهد کرد.  
 
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: باید همه موارد مانند انتقال وام مسکن مهر به خریدار جدید و دیگر موارد مالی هم ساماندهی شود. 

 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.