خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان غربی از طرح راه آهن مراغه – ارومیه بازدید کردند

۲۹ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازدید که با هماهنگی و مشارکت استانداری و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ترتیب یافت، خبرنگاران از عملیات زیرسازی و ریل گذاری قطعه نقده – ارومیه ، ایستگاه راه آهن نقده و ایستگاه راه آهن مهاباد بازدید کردند.

در این بازدید ۲۷ نفر از خبرنگاران خبرگزاری ها ، مطبوعات و نشریات محلی استان حضور داشتند .

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور طرح ها و پروزه های عمرانی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: پروژه راه آهن مراغه – ارومیه یکی از آرزوهای چندین ساله مردم استان بود بود.

مجتبی فوقی افزود: پروژه راه آهن مراغه – ارومیه در پنج قطعه و به طول ۱۸۴ کیلومتر در دست اجراست که از مراغه آغز و با گذر از میاندوآب ، مهاباد و نقده به ارومیه وصل می گردد.

وی یادآور شد: قطعه مراغه – میاندوآب سال قبل با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید و امسال نیز کار احداث قطعات میاندوآب – مهاباد به اتمام رسیده و بزودی با حضور رییس جمهوری مورد بهره برداری قرار می گیرد .

فوقی اضافه کرد: عملیات ساختمانی راه آهن میاندوآب – مهاباد بطول ۳۸ کیلومتر از قبیل ریل گذاری، جوشکاری ریل ها و ایستگاه مهاباد به طور کامل پایان یافته و آماده بهره برداری در دهه فجر بود که با توجه به سفر آینده رئیس جمهوری به آذربایجان غربی، مقرر شد این طرح به دست رئیس جمهوری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی قطعه سوم و چهارم از مهاباد تا ارومیه نیز با سرعت در حال پیشرفت است و تا کنون بیش از ۹۰ درصد از پل ها و گذرگاه ها احداث شده است.

فوقی افزود: با همکاری خوبی که دستگاه های خدمات رسان از قبیل آب، برق، مخابرات، محیط زیست و میراث فرهنگی با اجرای این طرح داشتند، مسیر راه آهن آماده کارهای ساختمانی است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می گردد، قطعه سوم این پروزه از مهاباد تا نقده تا خرداد ماه سال آینده و قطعه چهارم از نقده تا ارومیه در شهریور آماده بهره برداری شده و این طرح عظیم، تقدیم مردم آذربایجان غربی شود.

۵۸۴/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.