خبرهای خوش مدیر عامل راه آهن از “مترو پرند” _تهران و کرج_هشتگرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تفاهم برای راه اندازی قطار متروی کرج – هشتگرد تا تابستان اینده خبر داد و گفت: بخشی از منابع از محل فروش کارخانه های دولتی ،بخشی دیگر از محل بودجه و بخش دیگر از سوی پیمانکار تامین می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن پور‌سید‌آقایی  اعلام کرد : همچنین
موافقتنامه‌ای با شهرداری دربارهٔ خط آهن پرند منعقد شده است که بودجه مورد نیاز این طرح به طور مشترک تأمین شود.

وی تصریح کرد: موافقت کرده‌ایم ۳۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد که صد میلیارد تومان آن را شرکت مترو فراهم می کند ، ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان طلب پیمانکار در بودجه آتی و ۱۰۰ میلیارد تومان آورده وزارت راه خواهد بود.

به گفته مدیرعامل راه‌آهن خط آهن پرند هم تا تابستان اینده  به فرودگاه امام خمینی(ره) متصل می شود و قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین مدیرعامل راه آهن در حکمی، سعید رسولی را به عنوان معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل منصوب کرد.

پورسید آقایی در این حکم ؛ راهبری مطالعه و بررسی نیازمندی ها و شناسایی مجموع خدمات و ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور و تهیه برنامه های راهبردی، میان مدت و بلندمدت، تدوین برنامه های لازم برای تشویق و ترغیب بخش غیردولتی به سرمایه گذاری و جلب مشارکت ها و جذب منابع داخلی و خارجی، راهبری و نظارت عالیه بر مدیریت اطلاعات حمل و نقل ریلی و ارائه آمار مربوط، ارائه طرح های راهبردی لازم برای افزایش سهم بخش حمل و نقل ریلی را خواستار شده است.

همچنین بر نظارت بر تنظیم، تخصیص، جهت دهی و اجرای بودجه شرکت، بررسی و اعمال نظر در خصوص پیش نویس موافقت نامه های بودجه طرح های تملک دارایی های سرمایه ای در هماهنگی با برنامه های مصوب به منظور تنظیم و مبادله آن، نظارت بر اجرای برنامه ها، نظارت و راهبری عالیه بر کلیه امور مربوط به واحدهای مناطق مرتبط با وظائف معاونت، راهبری و نظارت بر مطالعه و بررسی برنامه های میان مدت و بلندمدت برای ایجاد و توسعه شبکه های حمل و نقل ریلی، تدوین برنامه های لازم در جهت چگونگی اجرای صحیح قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی تاکید شده است.

پورسید آقایی همچنین ایجاد بستر مناسب برای به خدمت گرفتن توان بخش خصوصی و نظارت بر اجرای قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوطه را از معاون جدید برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل خواستار شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.