خداحافظی با موتوری های سیکلت / ورود موتورهای برقی

در حاشیه نشست خبری معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت ؛

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت گفت: با افزایش پیدا کردن گواهی اسقاط موتور سیکلت های فرسوده و تامین منابع آن طرح جایگزینی موتورسیکلتها به طور رسمی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، رجبی، در حاشیه نشست امروز افزود: از سه ماه پیش طرح نقدی مینی بوس، اعلام شد که با استقبال زیادی همراه بود از ۹۰۰ دستگاه که در طرح نقدی ثبت نام کرده اند ۳۰۰ دستگاه آن به مرحله اسقاط رسید ؛ ارزش مینی بوس ها در طرح نقدی ۳ میلیون تومان است.

وی در ادامه به طرح نقدی کامیونهای فرسوده اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۰۰ دستگاه کامیون فرسوده ثبت نام شده که در طرح نقدی صاحبان این وسایل نقلیه در ازای اسقاط ۴ تا ۸ میلیون تومان به طور متناوب و براساس وزن خودرو دریافت می کنند.

رجبی اذعان کرد:طبیعی است در طول سال جاری اتوبوسهای جدیدی وارد ناوگان شهری شده که از این تعداد ۸۲٫۵ درصد آن با یارانه دولت خریداری شده اما همچنان اتوبوسهای فرسوده در شهر فعالیت دارند.

وی در خصوص نوسازی مینی بوس ها بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ دستگاه مینی بوس نوسازی شده است .

وی در ادامه در خصوص نوسازی تاکسیها گفت: شهرداری مشهد و تبریز برای پرداخت یارانه این وسایل نقلیه اعلام آمادگی کرده اند و قرار بر آن است تا با همکاری بانک عامل (صادرات) و شرکت ایران خودرو تاکسیهای فرسوده در زمان مقرر نوسازی شوند.

رجبی خاطر نشان کرد: امسال طرح نوسازی تاکسی ها را هنوز شروع نکرده ایم؛ البته در سال ۹۰، ۳۳ هزار دستگاه تاکسی نوسازی شد که این آمار به نسبت سال ۸۹، با ۴۰ درصد افزایش مواجه شده است در ضمن ۴۵۰۰ تاکسی در سال ۹۱ فرسوده شده اند که هنوز در جهت نوسازی این تاکسیها اقدامی صورت نگرفته است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.