خداحافظی با آخرین وزیر ارتباطات

۱۳م آذر ، خبر به سبک خاص دولت ناگهانی و بدون هیچ مجال برای هر گونه بحث و جدل روز قبل اعلام شد. در کنار چند تغییر و انتصاب در راس دولت، وزیر ارتباطات هم برکنار شد.

اما موضوع صرفا برکناری وزیر ارتباطات نبود، بلکه قرار است اصولا چیزی به نام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در کار نباشد. کما اینکه سرپرست تازه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده وزارت ارتباطات، راه و مسکن و یک وزارتخانه دیگر با هم ادغام و وزارت امور زیربنایی تشکیل می‌شود.

این اولین باری نیست که موضوع ادغام و انحلال وزارت ارتباطات مطرح می‌شود. مخالفان ادغام هم چند دسته می باشند آنها که مخالفت فنی و اجرایی با این موضوع دارند و آنها که از جنبه سیاسی و سایر مسائل به موضوع می‌پردازند.

چیزی که اما در گفتار مخالفان دیده نمی‌شود دفاع از عملکرد شخص وزیر ارتباطات است. وزیری که در سه سال قبل حتی یک نشست خبری با حضور رسانه‌ها برگزار نکرد.

مخالفان بر این موضوع تاکید دارند که وزارت ارتباطات شاید عملکرد ضعیفی داشته اما این به معنای بی‌نیازی به وزارت مستقل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست. موافقان ادغام هم معتقدند اگر بنا باشد کاری در این مملکت پیش برود، شکل و نهادی که در پس آن است مانع یا تسهیل‌کننده محسوب نمی‌شود.

اگرچه بعضی معتقدند وزارت ارتباطات با توجه به عملکردش و واگذاری الف تا یای فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به شورای عالی فضای مجازی، ماموریت خاصی ندارد.

به هر تقدیر فعلا تصمیم مذکور گرفته شده و با توجه به رفتارشناسی دولت به نظر می‌رسد این‌بار تصمیم مذکور برگشت‌ناپذیر است.

در عین حال واکنش‌ها به این مساله نیز قضاوت را به مخاطبان واگذار می‌کند که آیا فی‌الواقع ما نیازمند وزارت ارتباطات هستیم یا نه؟

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.