خداحافظی با خطاهای انسانی و افزایش ظرفیت جابه‌جایی قطارهای تهران – مشهد

۲۹فروردین۱۳،

borna ghasemi-22-27.jpg

پایان طرح تراک‌بندی قطار تهران – مشهد و افزایش ظرفیت جابه‌جایی قطارهای باری و مسافری در این مسیر تا خرداد ماه نهایی می‌شود.

معینی – معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن – در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دربارهٔ تراک‌بندی و ATC خطوط ریلی در کشور به پروژه تهران – مشهد، گفت: این پروژه تا پایان خرداد ماه سال جاری پایان یافته و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری از پروژه ATC و تراک‌بندی خطوط ریلی سبب افزایش ایمنی با کنترل اتوماتیک حرکت قطارها در مسیرهای ریلی می‌شود.

به گفته معینی با اجرای این پروژه ریلی، نیروی انسانی در کنترل قطارها دخالت نخواهد داشت و به این ترتیب بسیاری از خطاهای انسانی در تردد قطارها حذف می‌شوند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان این‌که تراک‌بندی و ATC خطوط ریلی با هدایت قطار توسط سیستم‌های الکترونیکی همراه است، گفت: با وجود تراک‌بندی و ATC اگر در هر نقطه‌ای از مسیر حرکت قطار، احساس خطر شود به صورت اتومات سرعت قطار کاهش یافته و متوقف می‌شود و می‌توان مدعی شد این امر سبب افزایش ایمنی می‌شود زیرا خطای انسانی از این پروسه حذف خواهد شد.

وی دربارهٔ تراک‌بندی خط تهران – مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ ایستگاه در مسیر تهران – مشهد وجود دارد که با اجرای این سیستم ظرفیت جابه‌جایی قطارهای باری و مسافری به بیش از دو برابر خواهد رسید.

معینی همچنین از اجرای تراک‌بندی و ATC در مسیر ریلی بافق – بندرعباس خبر داد و گفت: این پروژه در مسیرهای پرتردد دیگر نیز اجرا می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اظهار کرد: در مسیر تهران – بندر امام خمینی (ره) نیز پروژه ATC و CTC به عنوان دو پروژه دیگر به منظور افزایش ایمنی خطوط ریلی و تردد قطار به ویژه قطارهای باری راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.