خراسان قطب دوم تولید خودرو کشور

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خراسان قطب دوم تولید خودرو کشور

خراسان قطب دوم تولید خودرو کشور

ممتازنیوز: خراسان رضوی قطب دوم تولید خودرو و قطعات و مجموعه های خودرو در کشور، برگزاری همایش توسعه کسب و کار الکترونیکی ۱۰ شهریور و برگزاری ۲۵ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فروش پاییزه در خراسان رضوی عناوین سه خبر اقتصادی خراسان رضوی است.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از مهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۲ درصد تولید سالیانه خودرو و ۱۴ درصد قطعات و مجموعه های خودرو از نظر ارزشی کشور در خراسان رضوی تولید می شود.
ناصر فخر موحدی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته اظهار کرد: صنعت خودرو سازی استان یا بهره مندی از مجهزترین و پیشرفته ترین خطوط مونتاژ در کشور توان تولید یکصد و پنجاه هزار دستگاه خودرو سواری را در سال داراست که معادل ۱۲ درصد ظرفیت تولید سالیانه خودرو کشور است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان بخشهای صنعتی بخش خودرو قطعات و مجموعه های خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در افق ۱۴۰۴، سهم صنعت و معدن در اقتصاد کشور ۲۵درصد در نظر گرفته شده که بطور یقین در گسترش کار صنعت و معدن تاثیر بسزایی خواهد داشت و سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه را می طلبد.
فخر موحدی از مهمترین راه های رشد اقتصادی کشور را، صنعتی شدن در بسیاری از زمینه های اقتصادی دانست و افزود: بنظر می رسد برای نیل به این هدف، همگرای بیشتر بین صنعت و دانشگاه ضروریست. همایش توسعه کسب و کار الکترونیکی ۱۰ شهریور برگزار می شود معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، از برگزاری همایش توسعه کسب و کار الکترونیکی در تاریخ ۱۰ شهریور در این سازمان خبر داد.
موحد اظهار کرد: مدیران فروشگاههای اینترنتی و مجازی استان می توانند در در راستای آشنایی هرچه بیشتر با فرایند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی و مباحث حقوقی و اجرایی فعالیت فروشگاههای مجازی و انتقال تجربیات موفق کسب و کارهای اینترنتی، در این همایش حضور به هم رسانند.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: این همایش با حضور مسئولین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۸٫۳۰ صبح روز یکشنبه ۱۰ شهریور در تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار می شود.
برگزاری ۲۵ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فروش پاییزه در خراسان رضوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ( فروش پاییزه) در مشهد مقدس از ۲۱ شهریور خبر داد.
فخرموحدی اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور تنظیم بازار کالاهای خاص در آستانه بازگشایی مدارس تا ۲۹ شهریور در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در این نمایشگاه و در آستانه بازگشایی مدارس، کیف و کفش، لوازم التحریر، انواع پوشاک، مواد غذایی، مواد شوینده و سایر اقلام مورد نیاز عرضه می شود.
فخرموحدی با اشاره به اینکه اقلام اساسی مورد نیاز خانواده ها در این نمایشگاه ها با ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه غرف به صنوف دارای پروانه کسب و شرکتها و کارخانجات تولیدی واگذار شده است و کالاها توسط کارشناسان اتحادیه های صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمت گذاری و مورد نظارت قرار می گیرد.
وی افزود: به موازات برگزاری این نمایشگاه در مشهد مقدس، برگزاری ۲۴ نمایشگاه نیز در سایر شهرستان های استان برنامه ریزی شده که از نیمه دوم شهریور آغاز به کار می کنند. شایان ذکر است نمایشگاه فروش پاییزه مشهد از ۲۱ تا ۲۹ شهریور همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.