خروج شبه نظامیان ام . ۲۳ کنگو از گوما

۱۱م آذر ،

ap1-60.jpg

شبه نظامیان جمهوری دموکراتیک کنگو موسوم به جنبش ۲۳ مارس امروز (شنبه) با امضای معاهده عقب‌نشینی و خروج با میانجی‌گری کشورهای منطقه، قرار است سلاح‌ها و نیروهای خود را از گوما، شهر شرقی این کشور خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران جنبش ۲۳ مارس تحت رهبری قبایل توتسی موافقت کرده بودند تا امروز گوما را ترک کنند. این شبه نظامیان از ۲۰ نوامبر سال جاری میلادی و پس از شکست نیروهای دولتی کنگو تحت حمایت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل این شهر را که در منطقه مرزی با روآندا واقع شده، در تصرف دارند.

امانی کباشا، معاون سخنگوی این گروه شبه نظامی به خبرگزاری رویترز گفت: این گروه در حال ترک این شهر است.

در حالیکه نیروهای حافظ صلح از اوگاندا در حال تماشای این شبه نظامیان بودند، آن‌ها بر پشت کامیون‌ها در حال ترک شهر می باشند. بسیاری از کامیون‌های دور افتاده هم حامل تجهیزات چون خمپاره‌ها بودند.

گروهی از۲۰۰ تن از سکنه محلی هم گرداگرد هم جمع شده بودند تا خروج شبه نظامیان را نظاره کنند.

خروج کامل این شبه نظامیان از گوما نشان دهنده این است که اقدامات بین‌المللی برای توقف هشت ماه درگیری و اعمال شبه نظامی در جمهوری دموکراتیک کنگو به ثمر نشسته است.

روز جمعه نیز توافق برای خروج این شبه نظامیان با مشکلاتی مواجه شد چرا که مناقشاتی در مورد این مساله به وجود آمد که شبه نظامیان خواهان انتقال تجهیزات نظامی خود می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.