خروس‌ها علیه ماتادورها

جام جم آنلاین: اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها امشب در حالی به مصاف فرانسه می‌رود که آمار خوبی در تقابل با این تیم ندارد و در اکثر دیدارهای قبلی خود مغلوب خروس‌ها شده است.

شاگردان لوران بلان امیدوارند با شکست اسپانیا بتوانند ناکامی‌های اخیر خود در تورنمنت‌های معتبر را جبران کنند و به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ برسند.

اسپانیا – فرانسه

ورزشگاه: استادیو دونباس آره نا، دونتسک، اوکراین

ظرفیت: ۵۰ هزار تماشاگر

داور: نیکولا ریزولی (ایتالیا)

* با اینکه اسپانیا آمار بسیار خوبی در تقابل با فرانسه دارد (۱۳ پیروزی در مقابل ۱۱ شکست در ۳۰ بازی) اما آنها تا به حال در یک تورنمنت معتبر نتوانسته‌اند فرانسه را شکست دهند و در مجموع شش بازی پنج شکست و یک تساوی کسب کرده‌اند.

* فرانسه و اسپانیا در اولین تقابل خود در یک تورنمنت معتبر در فینال یورو ۸۴ در پاریس با هم روبرو شدند که فرانسه در آن دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا اولین جام قهرمانی معتبر خود را کسب کند. بعد از این دو تیم دو بار دیگر در یورو مقابل هم قرار گرفتند، در یورو ۹۶ دو تیم به تساوی ۱-۱ دست یافتند و در یورو ۲۰۰۰ فرانسه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. فرانسه همچنین در تنها دیدار دو تیم در جام جهانی به پیروزی رسیده است. آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ اسپانیا را ۳ بر یک شکست داده‌اند.

* اسپانیا بعد از شکست در دیدار اول خود در جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل سوئیس، در ۱۷ بازی رسمی بدون شکست بوده است و از این تعداد ۱۶ بازی را با پیروزی پشت سرگذاشته است. آنها در این ۱۷ بازی تنها هشت گل دریافت کرده اند.

* اسپانیا معمولا به خط حمله پرقدرتش مشهور است اما خط دفاعی آنها نیز فوق العاده است. در ۱۳ بازی اخیر در جام جهانی و یورو اسپانیا تنها سه گل دریافت کرده و در ۱۰ بازی نیز دروازه خود را بسته نگه داشته است. آخرین تیمی که در یک تورنمنت معتبر به اسپانیا بیش از یک گل زده فرانسه است که در جام جهانی ۲۰۰۶ این تیم را با نتیجه ۳ بر یک شکست داده است.

* شکست ۲ بر صفر فرانسه مقابل سوئد در دیدار پایانی مرحله گروهی نوار ۲۳ بازی بدون شکست آنها را که از سپتامبر ۲۰۱۰ آغاز شده بود پاره کرد. فرانسه در این ۲۳ بازی ۱۴ بار دروازه خود را بسته نگه داشته بود.

* بعد از پیروزی مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ فرانسه در تورنمنت‌های معتبر بعدی خود از نظر گلزنی واقعا ضعیف بوده است. بعد از آن دیدار فرانسه در ۱۲ بازی خود در یورو و جام جهانی تنها هشت گل به ثمر رسانده و تنها در یک دیدار موفق شده بیش از یک گل به ثمر برساند و آن هم پیروزی هفته گذشته مقابل اوکراین در دونتسک بود.

ترکیب احتمالی:

اسپانیا (۱-۳-۲-۴)

ایکر کاسیاس، آلوارو آربلوآ، سرخیو راموس، جرارد پیکه، خوردی آلابا، سرخیو بوسکتس، ژابی آلونسو، ژاوی، داوید سیلوا، آندرس اینیستا، فرناندو تورس

فرانسه (۳-۳-۴)

هوگو لوریس، متیو دبوشی، لوران کاسچیلنی، عادل رامی، پاتریس اورا، یوهان کابایه، الو دیارا، یان امویلا، جرمی منز، کریم بنزما، فرانک ریبری. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.