خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد، قیمت مسکن مهر متعادل می گردد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: واگذاری و خرید و فروش مسکن مهر توسط متقاضیان پس از تکمیل و ساخت مسکن مورد نظر امکان پذیر است.

خبراقتصادی: جمشید نورصالحی افزود: مسکن مهر تمام ارزشهای یک مسکن ملکی را داراست بنابراین متقاضیان مسکن مهر بدانند که این واحدهای مسکونی در صورتی قابل خرید و فروش و تغییر سند است که به اتمام رسیده باشد.

وی گفت: در مسکن مهر زمین‌ها کماکان در اختیار دولت باقی می‌ماند اما پس از اینکه واحدهای مسکونی احداث و برای آن سند صادر شد این سند هم قابلیت امتیازات و ظرفیتهای یک سند زمین ملکی را پیدا می‌کند.

نورصالحی تأکید کرد: وام ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر و ۲۵ میلیون تومانی صنعتی سازی مسکن مهر بیش از ۸۰ درصد هزینه ساخت واحد مسکونی را پوشش می‌دهد.

وی افزود: باید این نوید را به متقاضیان داد که اکثریت متقاضیان ثبت نام کرده مسکن مهر تا پایان امسال مسکن دار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص تأمین زیرساخت‌ها در شهرهای جدید تأکید کرد: تأمین زیرساخت‌ها مهمترین نیاز و مشکلات در شهرهای جدید می باشند بنابراین اگر برای سرعت دادن به تأمین زیرساخت‌ها توجهی نشود مشکل ساخت و ساز مسکن و مسکن مهر در شهرهای جدید بیشتر می‌شود.

نورصالحی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای جمعیت فعلی شهرهای جدید تأمین شده است، اضافه کرد: با احداث ۲۵۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که مشغول احداث آن هستیم حدود یک میلیون نفر به جمعیت شهرهای جدید اضافه می‌شود بنابراین باید زیرساخت‌های لازم را برای جمعیت جدید تأمین کنیم. 

کارشناسان معتقدند که با این اقدام، متقاضیان واقعی زندگی در شهرک های تازه به واحد مورد نظر خود بهتر دسترسی خواهند داشت و کسانی که علاقه به زندگی در این ساختمان ها و شهرک ها ندارند با خروج از آنها امکان دسترسی بهتر به دیگران را فراهم می کنند. 

همچنین عرضه مسکن مهر افزایش و روی قیمت آن اثر خواهد گذاشت. 

نکته دیگر جلوگیری از سفته بازی و دلالی غیر ضروری است و مالکان باید مراقب باشند که به متقاضی واقعی بفروشند و از سفته بازی و دلالی و رشد قیمت ها و دردسرهای دیگر جلوگیری کنند. 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.