خرید ۳ دستگاه “مالچ‌پاش” برای مهار معضل ریزگردها

فروردین ۱۴۰۳

عضو فراکسیون محیط زیست ، با اشاره به افزایش شدت گرفتن معضل ریزگردها در کشور، گفت: دولت به خرید ۳ دستگاه مالچ‌پاش از روسیه برای مهار معضل اقدام کرده لذا امید است که با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها در راستای کاهش حجم ریزگردها به کشور و مشکلات ناشی از آن تلاش کنیم.

“کمال الدین پیرموذن” نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شدت گرفتن معضل ریزگردها در کشور، گفت:  امسال ۵۵ میلیارد تومان به منظور مقابله با حل این بحران در نظر گرفته شد که متاسفانه  این میزان نسبت به سال‌های قبل کمتر بود.

وی در ادامه افزود:  با توجه به اینکه موضوع ریزگردها به معضلی فراگیر در بسیاری از استان‌های کشور تبدیل شده و سلامت مردم را به خطر انداخته است، دولت منتخب باید در رفع این مهم تلاش بیشتری کند.
 
عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: متاسفانه موج تازه سرطان‌های ناشی از ریزگردها در راه است و سلامت مردم با وجود این معضل به خطر افتاده است، لذا می‌بایست اعتبار مورد نیاز هرچه سریع‌تر در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطر نشان کرد: دولت به خرید ۳ دستگاه مالچ‌پاش از روسیه برای مهار معضل ریزگردها اقدام کرده ،که امید است با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها بتوانیم اقدامات موثری در راستای کاهش حجم ریزگردها به کشور و مشکلات ناشی از آن برداریم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.