خرید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن گندم مازاد از کشاورزان از ابتدای فصل برداشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید تضمینی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن گندم از ابتدای فصل برداشت تا زمان حاضر خبرداد و گفت: تاکنون نیز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وجوه خریداری شده به گندمکاران پرداخت شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، ” مهدی غضنفری” با بیان اینکه عملیات خرید تضمینی گندم در ۲۲ استان از ۲۸ استان به پایان رسیده است، افزود: خرید گندم مازاد کشاورزان تا زمانی که آنها آماده فروش باشند  در ۷۰۰ مرکز عرضه ادامه خواهد داشت.

وی با قدردانی از تمامی کشاورزان زحمتکش کشورمان گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران مسئول خرید تمامی گندم مازاد کشاورزان است و عوامل اجرایی باید ضمن تسهیل روند فروش زارعین نسبت به صیانت از این محصول استراتژیک توجه لازم را داشته باشند.

غضنفری همچنین گفت که بیشترین میزان خرید گندم از استان خوزستان با ۷۰۰ هزارتن بوده و پس از آن استان های فارس و گلستان در رتبه های دوم و سوم فروش قرار دارند .

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش های این وزارتخانه برای حمایت بیشتر از تولید کنندگان با  افزایش نرخ خرید تضمینی گندم  گفت: با توجه به این موضوع  دولت در تیرماه امسال نرخ هر کیلوگرم گندم معمولی را از ۷۲۰ تومان به ۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم از ۷۵۰ تومان به ۸۳۰ تومان افزایش داده است .

 غضنفری با اشاره به پرداخت به روز وجوه گندم به کشاورزان افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ خرید ،  مابه التفاوت آن تامین و پرداخت می شود .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.