خرید ۶ میلیارد ریالی وزارت ارشاد از اکسپو

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازید از اکسپوی ۹۱، از خرید شش میلیارد ریالی این وزارتخانه از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی خبر داد.

سیدمحمد حسینی شامگاه ششم تیرماه از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور در تالار وحدت بازدید کرد و گفت: در این نمایشگاه آثار ارزشمندی بویژه برای نهادها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی ارائه شده ‌است و آنان موظفند ۱/۰ درصد از اعتبارات عمرانی و ساختمانی خود را برای خرید آثار هنری اختصاص دهند.

حسینی اضافه کرد: آثار هنری متعددی از سوی نگارخانه‌های تهران و دیگر استان‌های کشور به نمایش گذاشته شده و از این‌رو بستر خرید هنری برای نهادهای دولتی مهیا و آماده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار امیدواری کرد تا در این نمایشگاه، حمایت جدی و خوبی از هنرمندان عرصه تجسمی صورت بگیرد.

او همچنین از خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکسپوی ۹۱ خبر داد و افزود: ۱/۰ درصد بودجه اعتبارات عمرانی و ساختمانی وزارت ارشاد ۳۰ میلیون تومان است که رقم ناچیزی محسوب می‌شود، اما بیش از این رقم یعنی مبلغ شش میلیارد ریال را به خرید آثار هنری از اکسپو اختصاص خواهیم داد تا با این اقدام به نوعی حمایت از هنرمندان را انجام داده باشیم. حسینی گفت: امیدواریم دستگاه‌های دولتی دیگر نیز که موظفی‌شان بیش از این است، حمایت جدی‌تری از این رویداد و هنرمندان این رشته داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که خرید نهادهای دولتی از اکسپوی ۹۱ قطعی است، ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها نمایندگان خود را به این نمایشگاه فرستاده‌ و آثار را دیده‌اند و در مرحله انتخاب هستند.

او گفت: تا پایان تیرماه فرصت باقی است تا دستگاه‌ها این بودجه را هزینه کنند. همچنین پس از نمایشگاه نیز نهادها می‌توانند از نگارخانه‌ها خرید خود را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: اگر نهادهای دولتی آثار هنری خریداری نکنند، باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند.

حسینی درباره عدم تصویب مجدد قانون اختصاص بودجه عمرانی به خرید آثار هنری در مجلس نهم نیز توضیح داد: بودجه سال ۹۱ بتازگی ابلاغ و ضوابط اجرایی آن نوشته شده‌است، حتی هنوز فرصتی پیش نیامده تا بحث متمم یا اصلاحیه بودجه مطرح شود ولی به طور کلی دستگاه‌های اجرایی منعی برای خرید آثار هنری ندارند.

اکسپوی ۹۱ با ۵۷۱ اثر از ۳۱۶ هنرمند از بیست و هشتم خردادماه در تالار وحدت آغاز شده است و تا دوازدهم تیرماه ادامه دارد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.