خرید و فروش مسکن مهر حق مردم است اما از طریق شرکت‌ عمران هر شهر

۲۷م دیماه ،

MONA HOOBEHFEKR-8-15.jpg

در حالی که وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش خرید و فروش واحدهای مسکن مهر را تحت هر شرایطی ممنوع اعلام کرد، رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک خرید و فروش این واحدها را از نظر حقوقی، حق مردم دانست و گفت: متقاضیان مسکن مهر شهرهای پرند و پردیس تنها می‌توانند از طریق شرکت عمران این شهرها نسبت به خرید و فروش واحد مسکونی خود اقدام کنند.

مصطفی قلی خسروی در پاسخ به خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مبنی بر نحوه نظارت اتحادیه کشوری مشاوران املاک بر بنگاه‌های معاملاتی دو شهر پرند و پردیس اظهار کرد: بر اساس حق ایجاد شده برای مالکان،‌ نمی‌توان مانع خرید و فروش آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه اختیار خرید و فروش ملک توسط اشخاص، حق آن‌ها است تاکید کرد: چنانچه خریدار به سبب مشکلاتی خواستار فروش واحد باشد، ممانعت از اجاره یا فروش واحد، خارج از حق ماست.

به گفته قلی‌ خسروی برای حل چنین مشکلاتی، باید واحدهای بیشتری ساخته شود و صنعت اجاره در هر محله فعال شود چراکه تنظیم‌کننده میزان اجاره در شهر می‌شود.

همچنین بعضی کارشناسان و صاحب‌نظران بخش مسکن خرید و فروش واحدهای مسکونی با دریافت تسهیلات را امری طبیعی دانسته و براین باورند امکان فروش واحدها با قیمت‌هایی بیش‌تر و پس از توسعه شهرهای تازه پس از مدتی پیش‌بینی می‌شود اما نباید مشاوران املاک این مناطق نسبت به افزایش قیمت‌ها در معاملات خود مبادرت کنند.

۱۸ دی ماه جاری، علی نیکزاد خرید و فروش مسکن مهر را تحت هر شرایطی ممنوع اعلام کرد و گفت:‌ خرید و فروش مسکن مهر تحت هر شرایطی غیرقانونی است اما خدا را شاکریم که این خانه‌ها آنقدر ارزش افزوده داشته که مردم به فکر خرید و فروش آن‌ می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.