خرید و فروش مسکن ویژه همچنان ممنوع

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

در پی اعلام آزاد شدن خرید و فروش واحدهای مسکن مهر و احتمال آزادسازی معاملات مسکن ویژه، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: خرید و فروش واحدهای مسکن ویژه همچنان ممنوع است و آزاد شدن معاملات واحدهای مسکن مهر ربطی به مسکن ویژه ندارد.

بر اساس مصوبه دولت دهم مبنی بر آزادسازی خرید و فروش واحدهای مسکن مهر، برای متقاضیان و خریداران مسکن ویژه تهران نیز این شبهه‌ ایجاد شد که معاملات مسکن ویژه هم آزاد شده یا احتمالا آزاد می‌شود که فریبرز واحدی در این باره به خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: معاملات مسکن ویژه تهران همچنان ممنوع است.

وی اعلام کرد: شرایط واگذاری مسکن ویژه همچون روال قبل و ممنوعیت خرید و فروش باقی است.

به گفته واحدی هنوز خرید و فروش واحدهای مسکن مهر به صورت رسمی اعلام نشده است.

هفته اول مرداد ماه، دولت دهم در روزهای پایانی فعالیتش آزاد شدن خرید و فروش واحدهای مسکن مهر را تصویب کرد که البته هنوز شرایط آن اعلام نشده است.

همچنین تصویب افزایش سقف تسهیلات وام مسکن مهر، زمان بازپرداخت آن و ارائه لایحه واگذاری قطعی مالکیت اراضی واحدهای مسکن مهر از سوی دولت به مجلس از جمله تصمیماتی بود که دولت دهم کمتر از یک ماه پایانی کارش برای مسکن مهر انجام داد.

اکنون نمایندگان مجلس باید این موضوع را بررسی کنند که آیا ساکنان مسکن مهر مستأجران ۹۹ ساله زمین‌های مسکن مهر بمانند یا با پرداخت بهای زمین صاحب قطعی این واحدها شوند.

منبع: ایسنا



آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.