خزاعی: ایران در پاسخ قاطعانه به هر تجاوزی تردید نخواهد نمود

این مطلب در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

در پی تهدیدات رژیم صهیونیستی و درنامه به مقامات سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رییس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان اظهارات جنگ‌طلبانه نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی را تحریک‌آمیز ، تجاوز آشکار از مقررات بین‌المللی و غیرقابل توجیه دانست و آن را شدیدا محکوم نمود .

به گزارش ایسنا ، محمد خزاعی در نامه خود توجه مقامات ارشد سازمان ملل را به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ پانزدهم آبانماه سالجاری که تهدید به حمله علیه تاسیسات هسته‌یی ایران نموده بود ، جلب نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اظهارات تحریک‌آمیز، غیرقابل توجیه و غیر مسوولانه نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی شدیدا اعتراض نموده و آن را محکوم می‌نماید .

خزاعی تصریح نمود: این‌گونه اظهارات نقض آشکار مبانی اصلی منشور ملل متحد و حقوق بین المللی که اقدام به تجاوز را منع نموده می‌باشد.

وی افزود : مضحک است که این اظهارات جنگ‌طلبانه و ادعاهای بی اساس علیه ایران از سوی مقامات رژیمی بیان می‌شود که سلاحهای اتمی این رژیم و توسعه مخفیانه آن مهمترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی محسوب می‌شود، همچنین این رژیم حاوی سابقه منحصر به فردی از جنایت و بیرحمی در حد جنایت علیه بشریت می‌باشد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده و قصدی برای حمله به سایرین نداشته، اما لازم است تاکید نمایم که براساس حق مسلم دفاع از خود تحت ماده ۵۱ منشور ملل متحد ، درصورت بروز حمله علیه مردم و یا سرزمین خود، ایران در پاسخ قاطعانه به اینگونه حملات و هرگونه اقدام ضروری تردید نخواهد نمود .

خزاعی اضافه نمود : بدون تردید تهدید به استفاده از زور و اقدامات تجاوز کارانه مورد نظر مقامات رژیم اسرائیل سبب به خطر انداختن صلح و امنیت در منطقه خواهد شد و سازمان ملل باید سریعا به آن واکنش نشان دهد و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان اضافه نمود : باید تاکید کنم کسانی که آغازگر هرگونه درگیری و حمله نظامی باشند پاسخگوی ابعاد مختلف حقوقی آن و عواقب بد ناشی از این اقدام خود خواهند بود .

خزاعی در پایان از دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل خواست تا این نامه به عنوان سند رسمی آن سازمان ثبت و منتشر گردد.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.