خزاعی در نامه‌ای به بان کی مون خواستار شد: لزوم اقدام فوری سازمان ملل برای توقف تعدی رژیم صهیونیستی علیه زندانیان فلسطینی

۱۰م اسفند ،

محمد خزاعی رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد در نامه خود که رونوشت آن برای رئیس مجمع عمومی، رئیس شورای امنیت، رئیس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ارسال شده است، خواستار توجه ارکان و نهادهای سازمان ملل و جامعه بین المللی به وضعیت بد و شرایط دشواری که زندانیان فلسطینی ،با ان مواجه می باشند ، شده است .
محمد خزاعی همچنین با اشاره به مرگ یک زندانی فلسطینی (عرفات جرادات )در زندانهای رژیم اسرائیل ، به شرایط دستگیری ، بازپرسی اجباری و کتک زدن وی در حین بازداشت اشاره نمود و اضافه کرد : جنبش عدم تعهد خواستار تحقیقات مستقل ، بی طرفانه و شفاف در مورد این اتفاق توسط نماینده ویژه دبیرکل و انتشار یافتن فوری نتایج تحقیقات تحت نظارت سازمان ملل است.
رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد همچنین از وضعیت چندین زندانی فلسطینی که در زندانهای رژیم اسرائیل برای مدت طولانی در اعتصاب غذا به سر می برند ابراز نگرانی عمیق نمود و اضافه کرد :جان و سلامتی این اشخاص در خطر می باشد و براین اساس جنبش عدم تعهد خواستار توجه فوری به این شرایط بحرانی و یافتن راه حلی مطابق معیارها و قوانین بین المللی در این رابطه است.
محمد خزاعی خاطر نشان کرد : جنبش عدم تعهد خواستار آزادی تمامی زندانیان فلسطینی در بند رژیم اسرائیل بوده و تاکید می کند که رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو در قبال زندانیان و شهروندان فلسطینی متعهد است و براین اساس از دبیرکل سازمان ملل می خواهد تا رژیم اسرائیل را براساس قطعنامه های مربوطه ، منشور ملل متحد و قوانین بین المللی مجبور سازد تا به تعهدات خویش عمل کند . .
وی تصریح کرد : همچنین سازمان ملل باید به رژیم اسرائیل اعلام نماید که بواسطه نقض حقوق بین المللی در قبال جامعه جهانی مسئول بوده و باید پاسخگو باشد .
رئیس مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد در پایان نامه خود تاکید کرده است :علاوه بر اقدامات دبیرکل و نماینده ویژه ایشان ، لازم است دیگر ارکان سازمان ملل ازجمله شورای امنیت و شورای حقوق بشر براساس منشور ملل متحد و قطعنامه های مربوطه ،به مسئولیتهای خود در قبال زندانیان فلسطینی ،که بطور غیر قانونی توسط رژیم اسرائیل در حبس می باشند ،عمل نموده و انتظارات جامعه بین المللی را در این رابطه بر اورده سازند .
محمد خزاعی همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته است تا این نامه به عنوان سند رسمی مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.