خسارت زلزله ترکیه، ۱۰۴ میلیارد دلار برآورد شد

رئیس جمهور ترکیه خسارت ناشی از زلزله را حدود ۱۰۴ میلیارد دلار برآورد کرد.

خسارت زلزله ترکیه، ۱۰۴ میلیارد دلار برآورد شد

به گزارش ممتاز نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بصورت آنلاین در «کنفرانس بین المللی خیرین» شرکت و در خصوص زمین‌لرزه‌های قهرمان‌مرعش گفت: طبق محاسبات اولیه ما، هزینه ویرانی‌های ناشی از زلزله به ۱۰۳.۶ میلیارد دلار می‌رسد و هیچ کشوری صرف نظر از وضعیت اقتصادیش نمی‌تواند به تنهایی با فاجعه‌ای در این مقیاس مقابله کند.

اردوغان با بیان اینکه ۵۰ هزار و ۹۶ نفر در این زلزله جان باختند گفت که در این زلزله ۶۸۰۷ شهروند خارجی و سوری نیز جان خود را از دست دادند.

وی افزود: تعداد ساختمان‌های ویران شده٬ آسیب‌دیده و یا غیرقابل استفاده در ۱۱ استان زلزله‌زده به ۲۹۸ هزار و تعداد واحدهای مستقل به ۸۷۶ هزار مورد افزایش یافته است.

اردوغان با اشاره به روند بازسازی مناطق زلزله زده گفت: از اهداف اصلیمان احداث بناها به میزان مورد نیاز در مناطق زلزله زده است. سال نخست ۳۱۹ هزار باب و مجموعا ۶۵۰ باب مسکن تحویل خواهیم داد.

وی تاکید کرد که زیر و رو ساختار، کسب و کارها را مطابق ارزش‌های تاریخی و فرهنگی مجددا بازسازی خواهند کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه راه اندازی شهرک‌های چادری، کانتینری و ساختمان‌های پیش ساخته ادامه می‌دهند گفت: با نصب ۱۰۸ هزار کانتینر در مدت دو ماه، نیم میلیون نفر را اسکان خواهیم داد.

وی افزود: روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به زلزله زدگان سوریه توسط کشورهای سوم را تسهیل کرده و به رویکرد خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان تصریح کرد: در این روزهای سخت؛ همبستگی همه دوستانمان؛ اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی و نهادهایش را هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.