خسارت ۱۰۰ میلیونی صنایع با یک ساعت قطعی برق/ تمهیداتی اندیشیده شود

رئیس مجمع فعالان اقتصادی می‌گوید قطعی‌های پی در پی برق هر سال به نسبت سال قبل از آن بیشتر می‌شود و گویی تصمیم‌گیران به جز اعمال فشار به صنایع و دستور خاموشی راهکاری برای حل این قبیل مشکلات ندارند.

خسارت ۱۰۰ میلیونی صنایع با یک ساعت قطعی برق/ تمهیداتی اندیشیده شود

به گزارش ممتاز نیوز، محمدرضا حسینا با اشاره به اینکه معضل قطعی برق صنایع در سال جاری آغاز شده است، گفت: ضربه قطعی برق به صنایع فولادی اگر چه به شدت قابل توجه است اما نباید فراموش کرد بخش‌هایی همچون صنایع غذایی نیز دچار خسارت‌های زیادی از این بابت می‌شوند و دیگر صنایع کشور نیز شرایط به شدت سختی را تجربه خواهند کرد. چرا که قطعی برق، به‌ غیر از آنکه در روند فعالیت کارگران و روند تولید صنایع وقفه ایجاد می‌کند، باعث خسارت به دستگاه‌ها نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری هزینه‌های جانبی تولید از جمله دستمزد کارگران، هزینه‌های حمل و نقل، بیمه، مالیات و  اجاره افزایش پیدا کرده و با معضلاتی همچون هزینه‌های تحریم و  نوسان نرخ ارز روبرو هستیم و در زمانی که برق صنایع هم قطع می‌شود، این هزینه‌ها برای واحدهای صنعتی وجود دارد اما تولیدی انجام نمی‌شود و کار صنایع به تعبیری می‌خوابد.

رئیس مجمع فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مرتبط با این موضوع برای ممانعت از خاموشی برق صنایع  یا پرداخت خسارت به آن‌ها باید تمهیداتی را بیندیشند، افزود: صنایع به اندازه کافی دارای مشکل هستند و در شرایط بسیار دشواری فعالیت می‌کنند، در حالی که قطعی برق هم می‌تواند مشکلات آن‌ها را چند برابر کند.

وی اظهار کرد: وظیفه دولت و حاکمیت این است که در ابتدا به فکر تامین نیاز بازار و صنایع داخلی  و در گام بعدی به فکر تبادل کالا با کشورهای دیگر و ارزآوری از آنها باشند.

حسینا افزود: قطعی یک ساعت  برق صنایع در برخی کارخانه‌ها ضرر ۱۰۰ میلیون تومانی را به دنبال دارد و می‌تواند موجب کاهش راندمان و حتی بیکاری کارگران شود. سال گذشته با کسری ۱۰ هزار مگاواتی برق مواجه بودیم اما در حال حاضر این کسری ۱۶ هزار مگاوات است. بنابراین کسری برق در سال جاری از سال گذشته بیشتر است و دولت باید برای تامین برق صنایع تلاش بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.