خشم آمریکایی‌ها از بازرسی نشدن هواپیماهای ایرانی از سوی دولت عراق

۱۰م اسفند ،

روزنامه‌ لوس ‌آنجلس تایمز به نقل از یک مقام مسوول آمریکایی نوشت: دولت نوری المالکی از هواپیماهایی که از حریم هوایی عراق به مقصد سوریه استفاده می‌کنند، بازرسی نمی‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: عراق به هواپیماهای ایرانی اجازه می‌دهد تا از حریم هوایی این کشور استفاده کرده و وارد سوریه شوند.

وی افزود: با وجود اعتراضات مکرر آمریکا به دولت بغداد، عراق از اکتبر قبل تا کنون حتی از یک هواپیمای ایرانی هم بازرسی نکرده است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: ما بارها شدیدا نسبت به پرواز هواپیماهای ایرانی اعتراض کردیم و مساله تصمیم دولت عراق مبنی بر بازرسی نکردن‌های منظم از هواپیماهای ایرانی با نوری المالکی، اول وزیر عراق مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که واشنگتن مدعی است هواپیماهای ایرانی که از حریم هوایی عراق می‌گذرند حامل سلاح برای نظام بشار اسد می باشند که اگر چه این ادعا قویا از سوی ایران تکذیب شد اما دولت آمریکا بغداد را مجبور کرد تا دو بار از هواپیماهای ایرانی که به مقصد سوریه در پرواز بودند به صورت رندومی بازرسی کند که این بازرسی‌ها بی‌نتیجه بود و به این وسیله تاکید ایران مبنی بر ارائه نکردن سلاح به نظام سوریه مورد تاییدی دوباره قرار گرفت و دروغ بودن ادعای واشنگتن ثابت شد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.