خشم مسلمانان از توهین علیه پیامبر اکرم ( ص) در جهان اسلام

خشم مسلمانان از توهین علیه پیامبر اکرم ( ص) در جهان اسلام

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، خبرگزاری رویترز انگلیس در گزارشی پیرامون خشم مسلمانان در کشورهای اسلامی نوشت: سفارتخانه های آمریکا بار دیگر هدف تظاهرات گسترده مسلمانان قرار گرفت و آنها با فریاد های محکوم کردن نمایش فیلم توهین آمیز خواستار مجازات عاملان این اقدام شدند.
در شهر تونس تظاهرات کنندگان خشمگین در مقابل سفارت اسراییل و آمریکا تجمع کرده و با دخالت نیروهای پلیس شماری از تظاهرات کنندگان زخمی شدند.
بنابر این گزارش در همین حال باراک اوباما، رییس جمهور امریکا در مراسم بازگرداندن اجساد دیپلمات های این کشور که در بنغازی توسط مردم خشمگین کشته شده اند بود، بار دیگر این مساله را مورد تاکید قرار داد که دولت واشنگتن باید در خصوص حراست از اماکن دیپلماتیک خود جدی تر عمل کند که در واقع این سخنان وی نوعی رویارویی با درخواست مسلمانان جهان علیه فیلم توهین آمیز بوده است.
در همین حال خبرگزاری رویترز ادامه داد که اعضای سفارت آمریکا در تونس از بیم خشم مسلمانان این کشور علیه این اقدام که وزیر امورخارجه امریکا آنرا شنیع خوانده، محل سفارت را ترک کرده بودند و در قاهره نیز پلیس و نیروهای امنیتی تلاش زیادی را برای متفرق کردند مردم خشمگین بکار گرفته اند.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که تظاهرات کنندگان مصری همچنان در مقابل سفارت آمریکا حضور دارند.
در شهرهای بسیاری از کشورها از جمله سودان، عراق، اردن و پاکستان نیز اعتراضات مسلمانان علیه اسراییل و آمریکا به طور گسترده ادامه دارد.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.