خشکسالی دو سوم آمریکا را دربر گرفته است

خشکسالی شدید اکثر مناطق آمریکا را در بر گرفته و به شدت به محصولات کشاورزی آسیب رسانده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه آمریکایی یو اس ای تو دی ؛ نزدیک به دو سوم آمریکا با مشکل خشکسالی دست به گریبان است. روز پنج شنبه دانشمندان سازمان هواشناسی فدرال اعلام کردند در حدود ۶۱ درصد مناطق آمریکا دچار خشکسالی شده اند. خشکسالی امسال آمریکا در دوازده سال گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس گزارش دولت از میزان حشکسالی در آمریکا ۱۲ ایالت نوادا، یوتا، کلرادو، آریزونا، نیومکزیکو، آرکانزاس، آیووا، ایلی نوی، ایندیانا، اوهایو، کنتاکی و میسوری دچار خشکسالی شده اند.

تنها ایالت های شمال شرقی آمریکا دچار خشکسالی نشده اند. بنا بر گزارش ها اکثر ایالت های آمریکا به شدت خشک هستند.
علاوه بر وقوع اتش سوزی بسیار شدید در ایالت های غربی آمریکا اکنون منطقه میدوست این کشور با خشکسالی بی سابقه ای دست به گریبان است. در نتیجه این خشکسالی تا کنون سی درصد مزارع ذرت در آمریکا محصولات خود را از دست داده اند.

بنا به گزارش سرویس هواشناسی ملی آمریکا ایالت ایندیاناپولیس با خشکسالی مواجه است که در یکصد و چهار سال گذشته بی سابقه بوده است. در مناطق نزدیک به غرب آمریکا و نزدیک به رودخانه می سی سی پی ممکن است حتی درجه هوا به صد درجه نیر برسد. شدت گرمای هوا به گونه ای است که نمی توان انتظار داشت تا هوا آینده در این منطقه بارندگی رخ دهد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.