خشکسالی باعث کاهش تولید گندم بود

خشکسالی باعث کاهش تولید گندم بود

با توجه به شرایط اقلیمی سال‌های اخیر، برای تأمین مایحتاج کشور واردات گندم انجام می‌شود.

 

معاون کل سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره واردات گندم گفت: واردات گندم به‌دلیل شرایط اقلیمی سال‌های اخیر و کم‌آبی و خشکسالی انجام می‌شود.

کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به‌دلیل شرایط خاص آب و هوایی تولید گندم در کشور کاهش یافته است، افزود: با توجه به اینکه کشور در شرایط خاص آب و هوایی قرار دارد برای تأمین میزان مصرف گندم، واردات گندم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با توجه به بارندگی و آب و هوای مناسب شرایط کاشت و برداشت گندم بهتر از این سال‌ها بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بود که در چند سال گذشته در تولید گندم به خودکفایی رسیده بودیم.

این مقام مسئول ادامه داد: طبیعی است که به‌دلیل خشکسالی با کمبود تولید روبه‌رو شده و مجبور به واردات برای تنظیم مایحتاج عمومی شویم.

کرمانشاهی واردات گندم را به میزانی دانست که بازار را تنظیم کند.

وی درباره واردات گندم ناسالم از هند تصریح کرد: در واردات کالا به کشور به‌ویژه کالاهای اساسی و مواد غذایی کنترل‌های لازم انجام می‌شود و شرایطی مثل قرنطینه، بهداشت و استانداردهای لازم مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرند و ورود گندم ناسالم به کشور کاملاً بعید است./

 

خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910725-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.