خطر انقراض فیل‌ها در آفریقای مرکزی تشدید شده است

دیده بان حقوق حیوانات: صندوق جهانی حیات وحش در گزارشی به مناسبت «روز جهانی فیل» هشدار داد که اگر روند فعلی کشتار فیل‌ها در آفریقا ادامه پیدا کند به زودی نسل فیل‌های افریقای مرکزی منقرض خواهد شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «انجمن بازگردانی فیل‌ها به زیستگاه بومی آنها» (ERF) نیز در بیانیه‌ای به مناسبت همین روز اعلام کرد: «روز جهانی فیل» با هدف افزایش اطلاع رسانی و دعوت عموم مردم برای به اشتراک گذاشتن دانش و راه‌کارهایشان با هدف حمایت بیشتر و نگهداری بهتر از این حیوانات ارزشمند هم در باغ وحش و هم در حیات وحش، تعیین شده است.

به گزارش هوفینگتن پست، صندوق جهانی حیات وحش در این رابطه تاکید کرد: شش ماه پس از حمله وحشیانه و بی رحمانه قاچاقیان خارجی مسلح به کامرون و کشتار ۳۰۰ فیل در پارک ملی «بووبا نجیدا» بیم آن را داریم که در صورت ناکامی در متوقف ساختن قاچاق عاج فیل، برای برگزاری مراسمی شایسته به مناسبت این روز، دستمان خالی بماند و حرف زیادی برای گفتن نداشته باشیم.

این سازمان جهانی تاکید کرد: از آنجا که هر سال ده‌ها هزار فیل برای استفاده از عاج‌هایشان قتل‌عام می‌شوند، ادامه این روند به ریشه کن شدن این حیوانات در آفریقای مرکزی منجر خواهد شد.

انجمن ERF نیز اعلام کرد: فیل‌های آفریقایی و آسیایی به دلیل شکار غیرقانونی، قاچاق، تخریب زیستگاه‌ها و عدم نگهداری مناسب در باغ وحش‌ها به شدت در معرض خطر انقراض نسل هستند.

_________________________

تکرار تراژدی تاسف‌بار کشتار بی‌رحمانه فیل‌های بی‌گناه در افریقا

کشف قبرستان گروهی فیلها در کامرون/ تصویری

یک انبار بزرگ و دولتی «عاج فیل» در کشور گابن سوزانده می‌شود

شکار تفریحی فیل کار دست پادشاه اسپانیا داد

مصادره نیم تن عاج فیل در فرودگاه تایلند

بزرگترین مراسم نامگذاری فیل‌های پرورشگاهی در سریلانکا

اعتراض به آغاز ماموریت کشتی نوح در نامیبیا/ ۱۴۸ حیوان آفریقایی به کوبا می‌روند

درخواست ازدواج با کمک یک فیل!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.