خطر مصرف بادام زمینی برای کودکان

۲۷م دیماه ،

یک کارشناس تغذیه گفت: از آن جایی که بادام زمینی از مواد غذایی حساسیت زاست، اشخاصی که حساسیت‌های غذایی دارند باید این ماده غذایی را با احتیاط مصرف کنند.

یک کارشناس تغذیه گفت: از آن جایی که بادام زمینی از مواد غذایی حساسیت زاست، اشخاصی که حساسیت‌های غذایی دارند باید این ماده غذایی را با احتیاط مصرف کنند. 

یوسف نقیایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بادام زمینی یکی از انواع آجیل‌هاست که دارای ارزش غذایی خوبی است به طوری که۷۰۰ گرم از این ماده غذایی حاوی ۵۴۵ کیلوکالری بوده که بیشتر به سبب وجود چربی بالای موجود در آن است.وی در ادامه مهمترین ترکیب موجود در بادام زمینی را پروتئین قابل توجه موجود در آن عنوان کرد و گفت: میزان پروتئین در بادام غذایی ۲۳ درصد است که به سبب وجود اسیدهای آمینه ضروری ارزش خوبی دارد و همچنین حاوی ۴۹ درصد چربی است که عمدتا از چربی‌های اشباع نشده است.وی گفت: بادام زمینی دارای خواص ضد التهاب و ضد تب است. 

همچنین میزان پتاسیم و فسفر قابل توجهی دارد و آنتی اکسیدان‌های طبیعی و ویتامین E موجود در این ماده غذایی به میزان ۸ میلی گرم در صد گرم آن است که اثرات بسیار سودمندی در پیشگیری از آثار مخرب رادیکال‌های آزاد دارد و در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بعضی سرطان‌ها موثر است.

نقیایی خاطرنشان کرد: بادام زمینی از مواد غذایی حساسیت زا است که استفاده آن در کودکان زیر یک ساال ممنوع است و در اشخاصی که حساسیت‌های غذایی دارند نیز باید با احتیاط مصرف شود.وی پیشنهاد کرد: افرد بزرگسال از مصرف بسیار بادام زمینی به سبب وجود انرژی بالا اجتناب کنند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.