خطیب جمعه بیروت نسبت به آغاز جنگ داخلی در لبنان هشدار داد

به گزارش ایرنا از بیروت، سید ‘علی فضل الله’ امام جمعه مسجد ‘الامامین الحسنیین’ واقع در’حاره حریک’ در ضاحیه جنوبی بیروت با اشاره به روند اوضاع جاری لبنان ادامه داد : لبنان اینک به صحنه بروز خشونت ها و درگیری های فردی، تبدیل شده است، و در حقیقت در آستانه مرحله خطر فقدان امنیتی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی لبنان باید در جهت منع تکرار این گونه حوادث چاره ای بیاندیشند و برای حفظ امنیت مردم به حالت آماده باش درآیند و در واقع از جان مردم در برابرکسانی که خواهان برهم زدن امنیت لبنان هستند محافظت کنند.

فضل الله با اشاره به سخنان تحریک آمیز برخی افراد مغرض در محافل سیاسی و رسانه های ارتباط جمعی لبنان تصریح کرد : تلاش‌ها باید در راستای توقف این‌گونه سخنان تحریک آمیز طایفی و مذهبی افزوده شود.

خطیب جمعه بیروت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع جاری سوریه گفت : کسانی که فکر می کنند با اعمال خشونت می توانند به هدف های خود برسند، باید بدانند که با اعمال خشونت و کشتار نه تنها مشکلات حل نخواهند شد بلکه بر تعداد مشکلات نیز افزوده خواهد شد.

وی افزود: سوریه باید با ایجاد گفت وگو و تفاهم با گروه های درگیر، مشکل داخلی خود را حل کند و این مسئله نیز به مصلحت مردم سوریه است.

شیخ ‘عفیف نابلسی’ امام جمعه مسجد ‘حضرت زهرا’ صیدا در جنوب لبنان نیز در خطبه های جمعه با هشدار نسبت به بروز برخی فتنه های مذهبی در لبنان گفت : ادامه این گونه فتنه ها منجر به جنگ داخلی خواهد شد ولی اکثر مردم لبنان به دنبال ایجاد فتنه طایفی ،مذهبی و جنگ داخلی نیستند.

وی با اشاره به اوضاع جاری منطقه ادامه داد: اوضاع منطقه به شکل گسترده ای به سوی خطر بزرگ فتنه پیش می رود و ما مردم منطقه را به هوشیاری در برابر این گونه فتنه ها فرامی خوانیم.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۱۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.